صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
رئیس اسبق فدراسیون تیراندازی با کمان:

دخالت دولت‌ها درانتخابات کمیته ملی المپیک یک موضوع روتین است!

رئیس اسبق فدراسیون تیراندازی با کمان دخالت دولت‌ها در انتخابات کمیته ملی المپیک را موضوعی روتین دانست و گفت: با تغییر دولت‌‌ها شاهد ایجاد تغییرات موازی با دولت در مدیریت کمیته ملی المپیک هستیم.
کد خبر : 249356

کریم‌صفایی رئیس اسبق فدراسیون تیراندازی با کمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: «انتخابات کمیته ملی المپیک یکی از حساس‌ترین انتخابات ورزشی کشور است. در واقع می‌توانیم بگوییم پیکان ورزش هر کشور کمیته ملی المپیک آن کشور است و از همین روی انتخابات کمیته از حساسیت بالایی برخوردار است. کمیته نهادی کاملا غیر دولتی است که طبق منشور بین‌المللی المپیک، دولت‌ها حق هیچ‌گونه دخالتی در آن را ندارند اما از گذشته تا به امروز با تغییر دولت‌‌ها شاهد ایجاد تغییرات موازی با دولت در مدیریت کمیته ملی المپیک بودیم. در همه این سال‌ها هیچ زمانی سیستم به صورت کلی متحول نشده و همیشه مسئولان یک راه را طی کرده‌اند.»


وی ادامه داد: «امروز که ما از شائبه مهندسی شدن انتخابات کمیته ملی المپیک گلایه می‌کنیم مگر در دوره‌های قبل وضعیت به چه شکلی بوده که امروز باعث اعتراض شده است؟ مهندسی‌ترین انتخابات کمیته ملی المپیک در دهه 80 برگزار شد. آن زمانی که رئیس جمهور وقت نظرش این بود نه تنها در انتخابات کمیته ملی المپیک ورود کند بلکه خود را نامزد ریاست این کمیته هم قلمداد می‌کرد که البته کارها آنطور که او می‌خواست پیش نرفت. متاسفانه در همه این سال‌ها با عوض شدن دولت‌ها و تغییر روسای فدراسیون‌های ورزشی سیاسی کاری در ورزش روز به روز افزایش پیدا کرده‌است. این دوره هم مانند گذشته راه خودش را پیش گرفته و همانطور که در گذشته افراد نزدیک به دولت روی کار می آمدند در این دوره هم شاهد آن خواهیم بود.»


رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان در پاسخ به این سوال که انتخاب صالحی امیری به عنوان خبره ورزشی انتقادهای زیادی را به همراه داشته، اظهار کرد: «برخی می‌گویند صالحی امیری خبره ورزشی نیست و اصلا ورزشی نبوده است اما سوال اصلی من این است که مگر در دوره‌های گذشته چقدر افراد ورزشی روی کار آمده‌ بودند؟ در گذشته هاشمی‌طبا ورزشی نبود اما واقعا خوب کار کرد و که به حق در جایگاهش عالی بود اما مابقی اینطور نبودند.‌‌ در حال حاضر کیومرث هاشمی رئیس فعلی کمیته ملی المپیک مگر در جایگاه واقعی خودش است؟!‌ او در آموزش و پرورش خدمت می‌کرد و بعد به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک منصوب شد. مگر او چقدر ورزشی بود. بنابراین شرایط در گذشته هم همین بوده است. متاسفانه دخالت دولت‌ها در امر ورزش یک موضوع روتین است و از گذشته تا به امروز بوده و در آینده هم خواهد بود.‌ دوره افول ورزش ایران به دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد برمی‌گردد، در آن زمان ورود دولت به انتخابات کمیته گسترده‌‌تر شد و تا به امروز هم این روال ادامه‌دار پیدا کرده است. مگر ما در گذشته چه چیزی کاشته‌ایم که امروز توقع درو کردن آن را داریم. شائبه مهندسی بودن انتخابات کمیته ملی المپیک همیشه بوده و امسال هم مانند سال های قبل خواهد بود.»


صفایی همچنین در مورد نامزد شدن صالحی امیری برای پست ریاست کمیته ملی المپیک گفت: «به نظرم اگر او به عنوان رئیس انتخاب شود گزینه بدی نیست. شاید خیلی‌ها بر روی این موضوع تاکید کنند که او کار اجرایی چندانی در ورزش انجام نداده است، اما مهم این است که حداقل کار ستادی انجام داده و مدیریت بلد است. یک زمانی برخی افراد می‌گفتند اگر یک ورزشی به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود به نفع همه ما خواهد بود در صورتی که این حرف درست نبود چرا که افراد ورزشی باید مدیریت و کار ستادی بلد باشند. ما باید مدیرانی در راس کار داشته باشیم که بتوانند به خوبی امور را مدیریت کنند کسی که تنها کارش تدریس و حضور در دانشگاه بوده نمی‌تواند در کار اجرایی ورزش موفق باشد که البته ما این مورد را هم تجربه کردیم و جواب نگرفتیم. در هر حال در مورد صالحی امیری هم می توانم بگویم حداقل او کار ستادی انجام داده و مدیری باجرات و کاربلدی است.»


وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت رشته‌های المپیکی اشاره کرد و گفت: «متاسفانه در کشور ما همه هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها حول محور فوتبال می‌چرخد و چه پول‌های کلانی که در این معرکه جهانی جابه‌جا می‌شود.‌اگر یک سوم پول‌هایی که این روزها خرج باشگاه‌ها و فوتبال می‌شود خرج رشته‌های المپیکی می‌شد وضعیت ورزش بهتر از قبل بود. تا چه زمانی باید پول نفت این مملکت خرج تیم های فوتبال شود در صورتی که اگر همین پول‌ها خرج رشته‌های المپیکی می‌شد ورزش کشور امروز متحول بود.‌ ذات ورزش برای کارهای سیاسی نیست اما متاسفانه این موضوع در همه جا نفوذ کرده است.در کشورهای توسعه یافته ورزش اولویت اصلی محسوب می‌شود اما در کشور ما این طور نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر