کارویژه امتیاز فرهنگی برای استادان دانشگاه آزاد اسلامی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید کاظم یکانی در جلسه ستاد اقامه نماز که در سالن شورای دانشگاه آزاد ارومیه با حضور مسئولان ستاد اقامه نماز استان برگزار شد با توجه به دغدغه بزرگ مسائل مکتبی و دینی در دانشگاهها اظهار کرد: «امروز متاسفانه شاهد سراشیبی تند حرکت ایدئولوژیهای دینی و مذهبی رو به پایین هستیم که موجب نگرانی ویژهای برای نسل آینده است و این مشکل منحصر به دانشگاه آزاد اسلامی نیست و در همه دانشگاهها گسترده است.»
وی عزم واحد ارومیه در راستای سوق دادن موضوعات پایان نامه های دانشجویی به سمت موضوعات مربوط به فریضه الهی نماز را راسخ بیان کرد و ابراز امیدواری کرد که ستاد اقامه نماز استان با ایجاد ارتباط با سایر ارگانهای دولتی بتواند اعتبارات لازم را در راستای انجام کارهای تحقیقاتی از سوی اعضای هیات علمی دانشگاهها جذب کند تا علاوه بر حوزه پایان نامههای دانشجویی در طرحهای تحقیقاتی برای کیفیسازی کار از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه نهایت بهره را برد.
مسئول ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی نیز مبدا تمام کارهای موثر را عشق مفرد بیان کرد و گفت: «باید این عشق را در بحث نماز هم به وجود آوریم.»
جواد برزگر با توجه به روایتی از اهل بیت گفت «تا خوبها خوبتر نشوند بدها خوب نمیشوندو برای محبوبیت نماز باید دقت شود که هدف فقط جمع کردن تعدادی از افراد با استفاده از بعضی شگردها در مساجد نیست و باید دقت شود واقعا تاثیرات نماز در زندگی آنها وارد شود و هدف صرفا عمل به مناسک نباشد.»
برزگر با توجه به مباحثی که در سخنرانیها درباره علت عدم نزول برکات آسمانی و نزول عذاب الهی مطرح میشود افزود: «طرح اینگونه مباحث بدون ذکر دلایل اصلی گاهی از سوی دانشجویان و اعضای هیات علمی مورد نقد قرار میگیرد و با قیاس کشورهای اروپایی با کشور خودمان دچار دوگانگی مکتبی میشوند چرا که برکات آسمانی در اروپا بیشتر است.»
وی سنت الهی برای عذاب در این دنیا را از بابت ضایع کردن حقالناس دانست و افزود: «ما در برگزاری مناسکی همچون روزه و نماز وغیره بسیار موفق عمل کردهایم ولی نتوانستهایم به درستی از بحث حقالناس عبور کنیم و طرح چنین مباحثی بدون روشنگری کامل میتواند بسیار شبهه برانگیز باشد.»
مسئول ستاد اقامه نماز استان درباره آموزش جامعه برای حرکت به سمت نماز ادامه داد: «بنده اعتقاد دارم باید بر آموزش، اغنا و واکنش تمرکز کنیم. آموزشهای ما باید تنبیهی باشد و اینکه آموزش امروزه موجب اغنا نمیشود دلیل آن این است که سبک آموزشی ما تعلیمی است و تنبیهی نیست یعنی عملکرد ما تعلیم جاهل است نه تنبیه غافل.»
برزگر افزود: «امروز اکثر مخاطبان بویژه در دانشگاهها بسیاری از مسائلی را که ما میخواهیم آموزش دهیم میدانند و یا حداقل یک بار شنیدهاند و ما نباید دوباره به آنها آموزش دهیم چرا که جوابگو نخواهد بود چون دلیل عدم عمل به آنها غفلت است نه جهالت و برای نتیجهگیری باید کسی آنان را موعظه کند و داشته هایشان را یادآوری کند.»
وی آماده کردن مساجد و نمازخانهها و آراستگی آنها را وظیفه حاکمیتی ارگانهای ذیربط دانست و افزود: «برای آموزش حقیقی کسانی که برای نماز جماعت حضور مییابند برنامهریزی کرد چرا که بدون پرداختن به غنیسازی آموزشی نباید انتظار واکنش مناسب از مخاطب داشته باشیم.»
انتهای پیام/