صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۶
لوئیز چیلاورت:

وجهه دروازه‌بانی را تغییر دادم

دروازه‌بان سابق تیم ملی پاراگوئه‌ گفت: من همیشه دوست داشتم وجهه دروازه‌بان را تغییر دهم.
کد خبر : 248486

به‌ گزارش ‌گروه ورزشی خبرگزاری آنا، لوئیز چیلاورت، دروازه‌بان پاراگوئه‌ای به این سبب توانسته است که محبوبیت خود را به دست بیاورد که توانایی بالایی در زدن ضربات ایستگاهی و پنالتی‌ دارد. او ۷۴ بازی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال پاراگوئه انجام داده است و برای این تیم در جام جهانی به میدان رفته است.


او درباره مهارت بالای خود به سایت فیفا، گفت‌: «من همیشه دوست داشتم وجهه دروازه‌بان را تغییر دهم. مردم از دروازه‌بان به عنوان بازیکنی یاد می‌کنند که مدام درون دروازه‌ بایستد، ولی من از ابتدا به دنبال زدن ضربات ایستگاهی و پنالتی‌ بودم و خوشبختانه توانستم به موفقیت نسبی هم در این باره دست پیدا کنم که از این بابت خیلی خوشحال هستم.»


این دروازه‌بان در ادامه‌ گفت‌: «خیلی از مردم مخالف این کار من بودند وقتی در تیم اسپانیایی ساراگوسا بازی می‌کردم هر وقت برای زدن ضربات ایستگاهی اقدام می‌کردم هواداران داد و فریاد می زدند که به عقب برگردد، ممکن است دروازه‌ باز شود، خیلی از مربیان هم با این شیوه فوتبال راضی نبودند ، ولی من با آنها صحبت کردم تا آنها را متقاعد این کار کنم.»


البته رکورد گلزنی این دروازه‌بان پاراگوئه‌ای در سال ۲۰۰۶ از سوی رودریگو سنی شکسته شد و دروازه‌بان برزیلی در حال‌ حاضر گلزن‌ترین دروازه‌بان جهان است.


خوزه لوییز چیلاورت یکی از چهره‌های برتر فوتبال جهان در دهه ۹۰ بود. نه تنها مهارت‌های دروازه‌بانی بلکه مهارت گلزنی او باعث شده بود تا حسابی برای خود نامی دست و پا کند. او با ۶۲ گل زده بعد از روجریو سنی دروازه‌بان برزیلی سائوپائولو که ۱۰۱ گل به ثمر رساند، گلزن‌ترین دروازه‌بان جهان به شمار می‌آید. او در سال‌های ۱۹۹۵ ، ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ عنوان بهترین دروازه‌بان جهان را به خود اختصاص داد. این دروازه‌بان پاراگوئه‌ای در جهان فوتبال به ضربات آزاد مشهور است. او ۷۴ بار برای تیم ملی پاراگوئه به میدان رفت و هشت گل هم به ثمر رساند که از این حیث رکوردار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر