صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۴

ابتکار: ٢٦ میلیون دلار کمک به ایران به حالت تعلیق درآمد

رئیس سازمان حفاظت محیطزیست با اشاره به تحریم‌های ناعادلانه غربی‌ها علیه محیطزیست ایران گفت: صندوق تسهیلات جهانی محیطزیست تنها ٤.٢ از ٣٠ میلیون دلار منابع تخصیص یافته برای اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی کشورمان را تعهد کرده است.
کد خبر : 24813

به گزارش گروه اجتماعی آنا، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری با تاکید بر این که بر اساس معاهدات جهانی حفاظت از محیط‌زیست مسئولیتی مشترک و همگانی است، افزود: این مهم در شورا و مجمع تسهیلات زیست‌محیطی جهانی و نیز نشست کنفرانس متعاهدان کنوانسیون تغییرات آب و هوایی نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته است.


وی تصریح کرد: متاسفانه به رغم تلاش‌های به عمل آمده، دبیرخانه تسهیلات زیست محیطی جهانی در مواجهه با فشار کشورهای کمک کننده غربی، تاکنون اقدامی برای رفع تبعیض در این زمینه انجام نداده است.
رئیبس سازمان حفاظت محیطزیست افزود: صندوق تسهیلات جهانی محیطزیست (GEF) متاسفانه از ٣٠ میلیون دلار منابع تخصیص یافته برای اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی کشورمان مبلغ ٤.٢ میلیون دلار را پرداخت کرده و با اعمال تحریم‌ها و با وجود تصویب پروژه ‌ها حدود ٢٦ میلیون دلار از GEF-5 به حالت تعلیق در آمده است.
وی با اشاره به اقدامات ایران برای دریافت اعتبار در GEF-6 افزود: متاسفانه صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) تمامی اعتبارات جمهوری اسلامی ایران برای GEF-6 را از ابتدای سال جاری میلادی معلق کرده است.
رئیس سازمان حفاظت محیطزیست ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های دیپلماتیک صورت گرفته این مشکل هرچه سریعتر برطرف شده تا اجرای پروژه‌های بین المللی ایران نیز آغاز شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر