صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۶
وحید شمسایی درگفت‌وگو با آنا؛

تردیدی ندارم مس سونگون قهرمان می‌شود/ هرکس سنگ خودش را در فوتسال به سینه می‌زند

سرمربی تیم تاسیسات دریایی گفت: نباید تردید داشت که مس سونگون قهرمان لیگ فوتسال می‌شود وجام را با خودش به خانه می‌برد.
کد خبر : 248093

وحید شمسایی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره احتمالات قهرمانی تیمش در لیگ برتر فوتسال گفت: «من از 8 هفته پیش گفتم که تیم مس سونگون بیشترین شانس را برای قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال دارد و حالا هم که دوهفته به پایان بازی‌ها باقی‌مانده و این تیم 6 امتیاز بیشتر از ما دارد، نباید تردید داشت که مس قهرمان می‌شود. حرف زدن از اتفاقات عجیب و غریب در فوتسال تنها روی کاغذ است و بعید می‌دانم که تیم خوب مس قهرمان نشود.»


وی درباره اینکه از رتبه‌ای که تیمش به دست آورده رضایت دارد یا نه، اظهارکرد: «در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال همه تیم‌ها تلاش می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند و در پایان فصل رتبه مناسبی را صاحب شوند. به‌طور قطع ما هم به دنبال بهترین رتبه هستیم اما آن چیزی که به نظرم مهم است کسب قهرمانی است. در پایان رقابت‌های فصل تیم قهرمان در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شرکت خواهد کرد و دیگر تیم‌ها منتظر می‌مانند تا وارد مسابقات فصل بعد شوند.»


سرمربی تیم تاسیسات دریایی تصریح کرد: «با توجه به کسر یک میلیاردی بودجه تیم‌مان در رقابت‌های این فصل همه تلاشم بر این بود که در پایان کار تیمم در بالای جدول باشد. خوشبختانه این اتفاق هم افتاده است و ما تلاش می کنیم در دو بازی باقی‌مانده هم نتایج خوبی بگیریم تا جایگاه دومی‌مان را از دست ندهیم.»


وی در مورد اینکه بسیاری از مربیان این فصل از کیفیت برخی سالن‌های مسابقات ناراضی بودند، یادآور شد: «این نارضایتی از سوی من هم وجود دارد. من معتقدم هر ساله رقابت‌ها از لحاظ کیفیت سالن‌ها دچار آسیب بیشتری می‌شود و اجازه بازی‌های زیبا را از تیم‌ها می‌گیرد. وقتی کفپوش سالن تمرین تیم ملی تقریبا پس از 15 سال تعویض می‌شود نباید این انتظار را داشت که در شهرهای مختلف شاهد تعویض کفپوش و دیگر رسیدگی‌ها لازم به سالن‌های برگزاری مسابقات باشیم. هر کسی در فوتسال سنگ خودش را به سینه می‌زند و البته اگر فدراسیون کمک لازم را به تیم‌های فوتسال کند، می‌توان انتظار روزهای خوشی را داشت.»


شمسایی در مورد اینکه با توجه به نبود خروجی لازم برای اسپانسرها نباید انتظار سرمایه‌گذاری لازم را از سوی آنها داشت، اظهارکرد: «نه تنها در فوتسال بلکه در ورزش ایران درآمدزایی برای اسپانسر وجود خارجی ندارد. هر کسی که هزینه‌های اسپانسرینگ پرداخت می‌کند برای عشقش به آن رشته ورزشی پول داده است وگرنه بازگشت صورت هزینه‌‌ها غیرممکن است. من در ایتالیا بازی کرده‌ام و آنجا فضای سرمایه‌گذاری را برای اسپانسرها کاملا مهیا دیدم. در ایران تیم‌های محتلف برای آنکه اسپانسر بگیرن خودشان پخش مستقیم از تلویزیون می‌گیرند تا اسپانسر برای‌شان هزینه کند.»


سرمربی تیم تاسیسات دریایی ادامه داد: « مسابقات امسال که تمام شد اما امیدوارم که رقابت‌های سال آینده با حوادث عجیب و غریب همراه نباشد. خبر رسیده بود که هزینه یکی از تیم‌ها را در این فصل کمیته فوتسال داده است. چند باری هم تیم‌هایی به خاطر هزینه رفت و برگشت سفر از بازی برابر حریف آن هفته‌شان انصراف دادند.به عنوان مثال یک هفته ارژن شیراز برابر ما غایب بود. سال بعد باید کانال‌هایی از سوی کمیته برگزاری لیگ برتر فوتسال ایجاد شود تا تیم‌ها بهتر بتوانند از پس هزینه‌های‌شان برآیند.»


شمسایی در پایان در مورد اینکه می‌توان روزی قهرمانی تیم ملی فوتسال را در جام جهانی دید یا نه، تاکید کرد: «همه ما به امید زنده‌ایم. فوتسال ایران مملو از استعداد است. پس از چهارمی در جام جهانی 1992، در سال 2008 فاصله‌ای تا حضور در جمع 4 تیم برتر جهان نداشتیم و در سال 2016 به سومی جهان رسیدیم که پرش بلندی به سمت قهرمانی جهان بود. رسیدن به جایگاه اولی جام جهانی کار خیلی خیلی سختی است. ما با 10 بازیکن یکدست که توانایی‌های متفاوتی داشتند در کلمبیا سوم شدیم. این تیم می‌تواند در جام جهانی 2020 برای قهرمانی جهان اقدام کند چرا که جوانان بسیار خوبی را پشتوانه‌اش می‌بیند ولی لازمه بالا بردن شانس قهرمانی رسیدگی و حمایت فوق‌العاده‌ای را می‌طلبد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر