صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مواداولیه بی‌کیفیت، توان رقابت را کاهش می‌دهد

کارشناس و تولیدکننده صنعت تجهیزات فروشگاهی تاکید کرد: بنگاه‌های صنعتی در این حوزه به بلوغ کافی برای تولیدات محصولات صادراتگرا رسیده‌اند و می‌توان از این پس صادرات را هدف قرار داد.
کد خبر : 248030

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، فرشاد صمدی کارشناس و تولیدکننده صنعت تجهیزات فروشگاهی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی به بلوغ رقابتی رسیده‌اند، گفت: تولید و تامین نیاز بازار در حوزه محصولات نمایشگاهی، با نگاهی مبنی بر تولیدات صادرات‌گرا رقم نمی‌خورد بلکه تامین بازارداخلی، سقف نگاه بنگاه‌های تولیدی در این حوزه بود.



وی ادامه داد: امروز نیازسنجی بازار بر ضد تولیدکننده داخلی رقم خورده چراکه مشکلات تامین مواداولیه گریبانگیر بنگاه‌های تولیدی شده و همین امر باعث افت کیفی محصولات ایرانی و جایگزینی محصولات مشابه وارداتی در بازار داخلی شده است.


صمدی با اشاره به اهمیت کیفیت مواداولیه در این صنعت تاکید کرد: یکی از ضعف‌های این حوزه تولیدی، نبود محصولات پتروشیمی با کیفیت در زنجیره تولید بوده که بنگاه‌های تولیدی را مجبور به واردات مواداولیه نظیر پلی‌استایرن، کریستال خارجی و ورق‌فلکسی کرده است.


این تولیدکننده خاطرنشان کرد: متاسفانه محصولات پتروشیمی داخلی، محصولات نهایی را با افت کیفی مواجه می‌کند و از همین رو، تولیدکننده داخلی مجبور به خرید مواداولیه گران خارجی است.


مدیرعامل گروه صنعتی مدرن با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۸ آماده رقابت و جایگزینی به‌جای چینی‌ها هستیم، تاکید کرد: مولفه‌هایی نظیر کیفیت، قیمت تمام‌شده و رقابت در واحدهای صنعتی تجهیزات فروشگاهی درصدر اولویت‌های تولید قرار گرفته و امروز تولیدکنندگان این محصولات در راستای اقتصادمقاومتی و تولید محصولات برون‌گرا حرکت کرده تا ضمن بازپس‌گیری بازار از چینی‌ها به سمت صادرات نیز گام‌های محکمی بردارند.


وی اضافه کرد: در سال جدید ضمن تامین بازار داخلی نگاه صادراتی این گروه صنعتی معطوف به بازار آذربایجان، عراق، افغانستان و ترکیه خواهد بود.


این تولیدکننده تجهیزات نمایشگاهی، بهبود کیفی و افزایش سطح رقابتی را در گرو تلفیق صنعت و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: با به‌کارگیری دانشجویان ممتاز در این صنعت، به سمت افزایش پتانسیل داخلی و اشتغال‌زایی گام‌هایی راسخی برداشته شده تا علم و صنعت بتواند موفقیت تولیدی را تجربه کند.


لازم به ذکر است که یازهمین نمایشگاه بین‌المللی کالا خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سالن ۳۸A برگزار می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر