صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۴

جزئیات دیدار محرمانه مقامات اسرائیل و ترکیه برای بهبود روابط

مقامات اسرائیل و ترکیه اخیرا در پایتخت ایتالیا با هم دیدارهای محرمانه داشته‌اند.
کد خبر : 24775

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه یدیعوت آحارانوت، این دیدار در شهر رم و با حضور مدیرکل وزارت امور خارجه دو طرف و با هدف بهبود روابط انجام شده است.


بر اساس این گزارش، ملاقات مذکور روز گذشته و در حالی برگزار شد که روابط دو دولت از زمان حمله ارتش اسرائیل به کاروان آزادی غزه در سال 2010 با تنش و سردی همراه بوده است و در این حال کاروان آزادی دیگری قرار است به زودی توسط ترکیه به آب‌های غزه اعزام شود


دور گلد، مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل، که به تازگی به این سمت برگزیده شده است و فریدون هادی شینیرلی‌اوغلو، همتای ترکیه‌ای وی و سفیر سابق ترکیه در تل‌آویو این دیدار را برگزار کرده‌اند؛ دیداری که نخستین ملاقات در رده بالا میان مقامات دو طرف پس از پنج سال محسوب می‌شود.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است: سفر گلد به ایتالیا بدون اطلاع یوسی کوهن، مشاور امنیت ملی دولت اسرائیل که مسئول اصلی بهبود روابط میان اسرائیل و ترکیه است، انجام شده است. این در حالی است که حتی جوزف سیچانوور، نماینده سابق نتانیاهو در امور ترکیه نیز از این سفر بی‌اطلاع بوده است.


تلاش برای بررسی این نکته که آیا شرایط برای پایان دادن به بحران در روابط دو طرف مهیاست، ماموریت اصلی گلد در این سفر اعلام شده است.


این گزارش در پایان می‌افزاید: نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در ترکیه مقامات اسرائیل را امیدوار کرده است که گشایش جدیدی در روابط دو طرف ایجاد شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اسرائیل ترکیه غزه
ارسال نظر