صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۶
رئیس جهاد دانشگاهی مطرح کرد:

مدیریت بازار آسان‌ترین راه برای صاحب فناوری‌ شدن است

زمینه‌های گسترش همکاری جهاددانشگاهی و مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در جلسه رئیس و معاونان مرکز تحول و پیشرفت با رئیس، معاون و مدیران پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی بررسی شد.
کد خبر : 247268

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر سید‌علی اکرمی‌فر رئیس و معاونان مرکز تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری امروز به منظور بررسی زمینه‌های کاری مشترک با جهاددانشگاهی در مجتمع تحقیقاتی این نهاد حضور یافتند و با حضور دکتر طیبی رئیس جهاددانشگاهی و معاون و مدیران پژوهش و فناوری این نهاد تشکیل جلسه دادند.


رئیس جهاددانشگاهی در این جلسه به ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: سعی داریم فناوری‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شود، کاربردی شوند، اما برای کاربردی‌شدن و برطرف‌کردن نیازهای ملی نیاز دارند وارد بازارهای منطقه‌ای و جهانی شوند که برای انجام این کارها نیز نیاز به حمایت است.


وی افزود: در دوران جنگ بیشتر فعالیت‌های جهاددانشگاهی به نیازهای جنگ اختصاص داشت، اما بعد از جنگ کارها در فناوری‌های مورد‌نیاز کشور متمرکز شد.


حمیدرضا طیبی تصریح کرد: در کشور توان انجام کارهای بزرگ وجود دارد، اما کارهایی که جهاددانشگاهی انجام داد کارهایی است که خود به دنبال آن‌ها رفته است و به آن‌ها کارهای "عرضه‌محور" گفته می‌شود و در قالب برنامه‌های ششم توسعه جهاددانشگاهی قرار می‌گیرد که طبق آن تمام واحدهای سازمانی این نهاد باید دارای فعالیت شاخص براساس مزیت‌های استانی خود باشند.


وی بیان کرد: اما بحث در این است که چرا طرح‌های تکرارپذیر مدیریت نمی‌شوند تا سهمی از انتقال تکنولوژی در بازار داشته باشیم. نباید بازار خود را به رایگان در اختیار خارجی‌ها قرار دهیم.


رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه افزود: چرا پژوهش نباید در کشور مأموریت‌محور باشد؟ عدم توجه به این موضوع باعث انجام کارهای موازی می‌شود. در صورتی که کارها ماموریت‌محور باشد منتیج به نتیجه خواهد شد. مدیریت بازار، آسان‌ترین راه برای صاحب فناوری‌شدن است که طبق آن می‌توانیم بخشی از بازار را بدهیم، اما در مقابل امتیاز ساخت داخل دریافت کنیم.


در ادامه اکرمی‌فر با بیان این‌که فعالیت‌های انجام‌شده توسط جهاددانشگاهی جای تشکر دارد، گفت: وجه اشتراک بین مرکز و جهاددانشگاهی این است که شاید نوع کارشان با یکدیگر تفاوت داشته باشد اما هر دو در سنگر تولید داخل و اقتصاد مقاومتی گام بر می‌دارند.


وی با اشاره به کشش بازار، افزود: کشش بازار بحث مهمی می‌باشد و برای اصلاح بازار نیاز به همفکری و کار است.


رئیس مرکز تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر بحث گفتمان سرمایه‌گذاری خارجی بسیار زیاد شده و بینش اشتباهی هم که به دنبال آن رواج یافته، رفتن به دنبال سرمایه‌گذار خارجی است.


در پایان این جلسه رئیس و معاونان مرکز تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی بازدید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر