صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۶

رئیس‌جمهوری روسیه سال نوی میلادی را به رهبران جهان تبریک گفت

رئیس‌جمهوری روسیه با برخی از رهبران جهان به‌طور تلفنی گفت‌وگو کرد و در این تماس تلفنی فرارسیدن سال نوی میلادی را به آن‌ها تبریک گفت.
کد خبر : 246930

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیالیوم، کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین فراراسیدن سال نوی میلادی را به همتایان آمریکایی، چینی، آلمانی، فرانسوی و برخی دیگر از رهبران جهان تبریک گفت.»


پوتین در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت معتقد است جهان در اوضاع سختی قرار گرفته و برپایی گفت‌وگوهای روسی-آمریکایی به‌طور ویژه می‌تواند مطلوب ارزیابی شود و ثبات راهبردی را در جهان به همراه داشته و بهترین واکنش به تهدیدات جهانی باشد.»


وی همچنین بر رعایت اصل احترام متقابل در روابط میان دو کشور تاکید کرد.


رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با شی جین پینگ، همتای چینی خود از آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌ها و فعالیت‌های راهبردی میان روسیه و چین خبر داد.


ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی با آنگلا مرکل و فرانک والتر اشتاین‌مایر، صدر اعظم و رئیس‌جمهوری آلمان بر آمادگی روسیه برای ادامه گفت‌وگوها و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.


پوتین در پیام تبریک خود به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از او برای سفر به مسکو دعوت کرد و گفت: «نشست ما در ورسای و تماس‌های تلفنی این امکان را برایمان فراهم کرد تا درباره جزئیات موضوعات مختلف در روابط دوجانبه و مشکلات بین‌المللی مهم به توافق دست یابیم. من معتقدم ادامه گفت‌وگوهای سازنده با شما به توسعه و تقویت روابط میان روسیه و فرانسه کمک می‌کند.»


رئیس‌جمهوری روسیه همچنین در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه فرارسیدن سال نوی میلادی را تبریک گفت و تصریح کرد: «بابت پیشرفت و توسعه روابط میان دو کشور به شما تبریک می‌گویم. دو کشور در سال گذشته پیشرفت‌های زیادی داشتند و این توسعه روابط می‌تواند ادامه یابد.»


وی افزود: «همکاری‌های ترکیه و روسیه باعث شد تهدیدات تروریستی در خاورمیانه کاهش یابد و زمینه‌های حل بحران سوریه فراهم شود.»


پوتین در تماس تلفنی با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن گفت: «من در ماه می (اردیبهشت 1397) منتظر دیدار شما در مسکو و در نشست اقتصاد بین‌المللی سن‌پترزبورگ هستم.»


رئیس‌جمهوری روسیه در پیام تبریک خود به مون جائه این، همتای کره‌جنوبی خود ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور تضمین کننده صلح در شبه‌جزیره کره باشد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد تلاش‌های مشترک به تقویت روابط دوجانبه و برقراری صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره و همچنین در شمال شرقی آسیا بیانجامد.


پوتین همچنین با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفت و گفت انتظار دارد اقدامات برای برقراری امنیت در خاورمیانه ادامه یابد و اقدامات مشترک برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های انسانی، سیاسی، تجاری و اقتصادی دنبال شود.


رئیس‌جمهوری روسیه روابط میان مسکو و تل‌آویو را «دوستانه و سازنده» توصیف کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر