صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۴

تالیف کتاب «آسیب شناسی و مرمت بناهای تاریخی» از سوی عضو هیئت علمی واحد اسلامشهر

کتاب «آسیب شناسی و مرمت بناهای تاریخی» از سوی علی مختاریان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر تالیف و از طریق نشر پارسیا منتشر شد.
کد خبر : 24693

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، بناهای ارزشمند و تاریخی را به مثابه بخشی از میراث فرهنگی در هر کشوری دانست که از جایگاه ویژه و والائی برخوردار است.


وی افزود: بناهای تاریخی، به لحاظ قدمت و ارزشی که دارند، نیازمند توجه و نگاه ویژه هستند. این توجه ویژه، موجب می‌شود که هرگونه عامل آسیب‌رسان به آنها با توجه به وضعیت خاص بنا، مورد مطالعه و بررسی و در نهایت، بنا مورد حفاظت و نگهداری قرار گیرد.


علی مختاریان یکی از علل مهم تخریب و از بین رفتن بناهای تاریخی را عدم شناسایی و یا تشدید آسیب‌های وارد بر آنها دانست و خاطرنشان کرد: بنابراین «آسیب شناسی» بناهای تاریخی یکی از مؤلفه‌هایی است که برای شناخت و تداوم حیات هر اثر تاریخی ارزشمند باید با دقت هرچه بیشتر و مطالعه همه جانبه صورت گیرد.


این کتاب که دارای 200 صفحه است، در 6 فصل: شناخت بناهای تاریخی ارزشمند، بناهای تاریخی در ایران، آسیب شناسی بناهای تاریخی، آسیب شناسی کالبدی بناهای تاریخی، آسیب های معماری و تزئینات وابسته به آن و آسیب‌های شهری و شهرسازی و محیطی، به صورت تخصصی به مباحث مربوط به آسیب شناسی و مرمت بناهای تاریخی پرداخته، به شمارگان 1000 نسخه از سوی نشر پارسیا منتشر و در سال جاری روانه بازار شده است.





انتهای پیام/

ارسال نظر