صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۶

برگزاری همایش فناوری فرهنگی، تولید و اشتغال در دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی‌شریف با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری «همایش ملی فناوری فرهنگی؛ تولید و اشتغال» را برگزار خواهد کرد.
کد خبر : 246804

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی‌شریف؛ همایش ملی فناوری فرهنگی؛ تولید و اشتغال 29 بهمن ماه سال جاری توسط دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.


دکتر رضا روستا آزاد، دبیر علمی این همایش در‌خصوص برگزاری این رویداد گفت: یکی از چالش‌های بزرگ کشور، بحث اقتصاد و مشکلات گریبانگیر جامعه در این موضوع همچون تولید و اشتغال می‌باشد. در این میان به نظر می‌رسد توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، می‌تواند زمینه‌ساز توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور، با توجه به زیست‌بوم فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد. برنامه‌ریزی صحیح، هوشمندانه و مبتنی بر علم و دانایی در مبحث صنایع فرهنگی و خلاق و اتصال این صنایع به دانشگاه، به عنوان قطب فناوری، خواهد توانست بخش بزرگی از بار قطار اقتصاد و اشتغال را به دوش کشیده و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه کشور بر طبق برنامه‌های کلان ملی شود.


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی‌شریف افزود: فناوری فرهنگی در واقع استفاده از علم، پژوهش و فناوری در جهت توسعه فرهنگ و زیرشاخه‌های آن همچون فیلم، موسیقی، سینما، انتشارات، گردشگری، انیمیشن، بازی، مد و لباس، فضای مجازی و هنر بومی است. فناوری فرهنگی می‌تواند اقتصاد کشور را متحول سازد و ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای رشد ایران اسلامی ایجاد کند. این فناوری می‌تواند نبض تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و به تبع آن توسعه اقتصاد دانش‌بنیان باشد.


دبیر علمی این همایش گفت: همایش ملی «فناوری فرهنگی، تولید و اشتغال» شامل پنل‌ها و میزگردهای مختلف در تاریخ 29 بهمن‌ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف و با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران این حوزه و در پنج محور کلی فناوری‌های فرهنگی و اقتصاد مقاومتی، فناوری‌های فرهنگی و اقتصاد دانش‌بنیان، فناوری فرهنگی و تجارب جهانی، فناوری فرهنگی، ارتقای سبک زندگی جامعه، فناوری فرهنگی، شتابدهنده‌ها و شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ برگزار خواهد شد.


وی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از محورهای همایش و ثبت‌نام در این همایش ملی به وب سایت www.iranctech.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر