صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۶

اجرای رجیستری گوشی‌‌های بلک بری، گوگل‌پیکسل و موتورولا از ساعت 24 امشب

رجیستری گوشی‌های تلفن همراه با اضافه شدن سه برند دیگر، از ساعت 24 امشب وارد فاز جدیدی می‌شود و بر این اساس، آخرین فرصت فعال‌کردن گوشی‌های موجود بلک‌بری، گوگل‌پیکسل و موتورولا تا ساعت 24 امشب خواهد بود.
کد خبر : 246560

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، طرح رجیستری (ثبت مشخصات) گوشی تلفن همراه که از 14 آذر ماه با ریجستری گوشی و تبلت‌های آیفون آغاز شده بود، از امشب و با ریجستری گوشی‌ها بلک بری، گوگل‌پیکسل و موتورولا وارد مرحله جدیدی می‌شود.


این طرح در حالی ادامه پیدا کرده است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از رشد 1000 درصدی در ثبت قانونی گوشی‌های آیفون و پرداخت عوارض ورود این گوشی‌ها به کشور خبر داده است.


حالا از ساعت 24 امشب نیز تنها گوشی‌هایی از سه برند گفته شده خدمات دریافت می‌کنند که به طور قانونی و با پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور شده باشند. آن دسته از گوشی‌های این سه برند نیز که تاکنون به صورت قانونی، غیرقانونی یا همراه مسافر وارد کشور شده‌اند، باید تا قبل از ساعت 24 جمعه 8 دی‌ماه با قراردادن سیم‌کارت روشن و فعال شوند، تا بتوانند از خدمات برخوردار شوند.


اگر از آغاز روز نهم دی ماه، خریداران اینگونه گوشی‌ها با پیغامی مبنی بر اینکه «دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نیست و از تاریخ «مشخص شده» در شبکه سرویس نخواهد گرفت» مواجه شوند، باید تا قبل از قطع تلفن‌همراه خود، یا گوشی را به فروشنده عودت دهند، یا اگر گوشی به صورت مسافری وارد کشور شده، نسبت به پرداخت عوارض گمرکی آن اقدام کنند. اگر فروشنده‌ای هم از قبول عودت دستگاه امتناع کند، خریداران می‌توانند از فروشنده مزبور شکایت کنند.


عودت دستگاه به فروشنده


کاربر می‌تواند، به فروشگاهی که دستگاه را از آن خریداری کرده‌ مراجعه کند و تلفن همراه را به فروشنده عودت دهد. فروشنده ملزم به قبول تلفن همراه و پس دادن وجه پرداختی یا تعویض تلفن همراه شما با یک تلفن همراه قانونی است. خریداران باید جهت اطمینان از قانونی بودن تلفن همراه، حتماً از طریق کد دستوری #7777* از اصالت تلفن همراه اطمینان حاصل کنند.


ثبت شکوائیه در سازمان‌های تعزیراتی


در صورت عدم همکاری فروشنده، خریدار می‌تواند با مراجعه به وب‌سایت اینترنتی سازمان تعزیرات به آدرس www.tazirat135.ir یا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان به آدرس www.cppo.ir نسبت به تنظیم و ثبت شکوائیه اقدام کند.


ثبت تلفن همراه در گمرک


درصورتی که تلفن همراه به‌صورت مسافری وارد شده، اما حقوق و عوارض گمرکی آن را در هنگام ورود به کشور پرداخت نشده، باید با مراجعه به گمرک مبدأ ورودی و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه، نسبت به ثبت آن اقدام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر