صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

برگزاری کارگاه آزمون«آسکی» در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی آزاد تهران از برگزاری کارگاه آزمون OSCE با حضور اعضاء هیئت علمی و مدیران گروه‌های آموزشی و متخصصان بخش‌های مختلف بیمارستانی خبر داد .
کد خبر : 24621

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مهسا هادیپور با تشریح اهداف و رسالت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی گفت: این مرکز ساختاری است از مجموعه معاونت آموزشی که در راستای رسالت آموزشی دانشگاه و با توجه به ارزش‌‌های حاکم بر جامعه و ارتقای سطح سلامت، هدایت فرایند آموزشی دانشگاه را به‌ عهده دارد و با بسترسازی مناسب درون دانشگاه با ارتقای توانمندی دانشجویان، اساتید و کارکنان با انجام برنامه‌ریزی، آموزش مداوم، ارزشیابی، پژوهش و بازنگری برنامه‌های آموزشی، زمینه لازم را برای تولید و توسعه علم فراهم می‌سازد.


مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد تهران افزود: این مرکز به‌ منزله بازوی اجرایی مرکز تحقیقات آموزش پزشکی دانشگاه انجام وظیفه می‌کند.


دکتر سیمین اسماعیل‌پور عضو هیئت علمی و سخنران علمی این کارگاه با ارائه تعاریف متعددی از آزمون OSCE «ارزشیابی صلاحیت بالینی به وسیله آزمون بالینی ساختارمند عینی» گفت: آزمون OSCE یک آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی است که بصورت عینی در ایستگاه‌های مختلف سازماندهی شده و تقریبا ضوابط یک آزمون عادلانه را دارا است و همه دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی برای ورود به عرصه بهداشت و سلامت جامعه با یک معیار ارزشیابی می‌شوند و با یک مقیاس یکسان مورد سنجش قرار می‌گیرند.


وی افزود: آزمون OSCE توانایی انجام مهارت‌های بالینی و ارزیابی توانمندی دانشجویان است.


عضو هیئت علمی گروه علوم تشریحی و مسئول کمیته توانمندسازی اساتید نیز درباره علت انتخاب و چگونگی برگزاری کارگاه آموزشی آزمون OSCE گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی غالباً با مشکلات عدیده‌ای در تربیت نیروی انسانی مواجه هستند که مهم‌ترین این مشکلات عبارتند از کمبود مدرسین توانمند و واجد شرایط و همچنین عدم برخورداری از برنامه‌های آموزشی و طرح درس مدون در انطباق با نیازمندی‌های جامعه.


دکتر سیمین فاضلی‌پور افزود: از آنجائی که مراکز توسعه آموزش باید بتوانند همانند پل ارتباط میان دانشگاه به‌عنوان مرکز تربیت نیروی انسانی و گیرندگان خدمات در جامعه پیوند مطلوب و موثری برقرار کنند و شکاف موجود بین این‌دو را مرتفع سازند؛ بر اساس نظرسنجی از اساتید عضو هیئت علمی، این کارگاه آموزشی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر