صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۵۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۶
معاون سابق شورای عالی امنیت ملی در مراسم بزرگداشت شهید احمدی‌روشن:

فرانسوی‌ها برای محدود کردن توان موشکی به ایران می‌آیند/ نباید هیچ‌وقت تسلیم خواسته‌های آمریکا و اروپا شویم

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ما با آمدن مقامات فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی به ایران مخالفتی نداریم، اما آنها می‌خواهند برای ایران در قبال برجام شرط و شروط درباره امنیت دفاعی و موشکی ایران بگذارند، بنابراین ما نباید در مقابل آنها دچار لکنت‌زبان شویم.
کد خبر : 245862

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علی باقری در مراسم گرامیداشت شهید مصطفی احمدی‌روشن که عصر امروز در دانشگاه صنعتی‌شریف برگزار شد، ‌گفت: این جلسات و مراسم‌ جلساتی است که باید خودمان را بازسازی کنیم. احمدی‌روشن و دیگر شهدا با اعتقاد راسخ خودشان توانستند جلوی تحریم‌ها را بگیرند و همه موانع را بشکنند.


وی ادامه داد: امثال احمدی‌روشن به همه ثابت کردند که می‌توانند مرزها و درهای بسته را بشکنند تا ما از این طریق به معجزه این عزیزان پی ببریم. عربده‌کشی دشمنان در برابر پیشرفت‌های ایران نشان‌دهنده این است که واقعیت‌های زیادی در جمهوری اسلامی رخ داده است. ما با خرید سیم‌خاردار وارد جنگ شدیم، چرا که سیم‌خاردار را به ما نمی‌فروختند اما با توان موشکی از این جنگ خارج شدیم، یعنی همه محدودیت‌‌ها را شکستیم و باعث حیرت و بهت دشمنان شدیم.


باقری تصریح کرد: احمدی‌روشن ثابت کرد که حزب‌اللهی‌ها در همه‌جا می‌توانند سردمدار باشند. یعنی پرچمدار توسعه و پیشرفت ایران در دست این افراد قرار دارد، در حالی که برخی از روشنفکران بر این باورند که برای پیشرفت باید نگاه‌مان به سمت غربی‌ها باشد.


وی گفت: افراد زیادی خواسته یا ناخواسته در مسیر پیشرفت ایران مانع ایجاد کردند، اما هیچ‌کدام از آن موانع نتوانست جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.


معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت دهم، ادامه داد: پیشرفت توسعه بر مبانی تفکرات انقلابی و امام‌ راحل میسر خواهد بود و این‌گونه نیست که غرب‌زده‌ها می‌گویند پیشرفت و توسعه ایران فقط از طریق مذاکره و گفت‌وگو حل می‌شود.


باقری افزود: از ابتدای انقلاب هرچیزی که مربوط به فناوری و نیروگاه اتمی می‌شد، به ما ندادند و ایران را تحریم کردند، اما شهدای هسته‌ای توانستند با اتکا به خود و اعتقاد به خداوند مسیر فناوری هسته‌ای را تغییر دهند.


وی تاکید کرد: اگر زندگی علمی شهدای هسته‌ای را از زمان پیش‌دبستانی تا آخرین سالی که در دانشگاه تحصیل کرده‌اند، مشاهده کنید خواهید دید که همه این افراد در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌ بودند.


معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت دهم یادآوری کرد: صدام‌حسین براساس برآوردهای غلط به ایران حمله کرد چون بر این باور بود که انقلاب باعث بی‌نظمی در نهادهای دولتی و نظامی ایران شده است. بنابراین این جنگ 8 سال طول کشید و هزینه‌های بسیار هنگفتی برای او داشت. ما برای اینکه به دشمن ثابت کنیم که برآوردهایشان از ایران غلط است، نیاز به زمان و نشان دادن جلوه‌هایی از قدرت کشورمان داریم. ما به دشمن ثابت کردیم که برآوردهایش غلط است و از آن طریق خرمشهر را توانستیم آزاد کنیم.


باقری در این‌‌باره توضیح داد: آمریکا و اروپا برآوردهای غلطی از قدرت و فناوری هسته‌ای ایران داشتند و دائما در حال بستن مرزها و درهای کشورها بر روی ایران بودند تا از این طریق بتوانند هرچیزی که می‌گویند مورد قبول واقع شود. دشمن هم مانند صدام‌حسین علیه ایران جنایت‌های زیادی کرده است. دیروز سلاح‌های شیمیایی علیه ایران به کار بسته می‌شد،‌ امروز تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه ایران وضع می‌شود.


وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه هزینه دارد، افزود: برای رسیدن به توسعه قطعا باید یکسری هزینه‌ها را بپردازیم. یعنی کسی که می‌خواهد در دانشگاه صنعتی‌شریف تحصیل کند و قبول شود، باید به مدت 4 سال در مقطع دبیرستان بی‌خوابی بکشد.


معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت دهم، اظهار کرد: امروز آمریکا و اروپا به حدی گستاخ شدند که دیگر به برجام پایبند نیستند و دائما در حال دور زدن برجام هستند. ما هرچقدر که عقب‌تر برویم آنها چند قدم جلوتر می‌آیند و ما نباید هیچ‌وقت تسلیم خواسته‌های آمریکا و اروپا شویم.


عضو تیم سابق مذاکرات هسته‌ای افزود: ما با آمدن مقامات فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی به ایران مخالفتی نداریم، اما آنها می‌خواهند برای ایران در قبال برجام شرط و شروط درباره امنیت دفاعی و موشکی ایران بگذارند. بنابراین ما نباید در مقابل آنها دچار لکنت‌زبان شویم.


وی تصریح کرد: ما با اتکا به شهدای هسته‌ای و جوانمردانی مانند احمدی‌روشن می‌توانیم راه پیشرفت و اعتلای کشور را ادامه دهیم. بارها حضرت آقا فرمودند که مراقب این‌ قبیل افراد باشید، دشمن و غربی‌ها به دنبال بهترین بتن هستند تا در قلب هسته‌ای ایران آن را خالی کنند.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این مراسم از مادر، پدر، همسر و فرزند شهید احمدی‌روشن تجلیل و تقدیر شد و در پایان این مراسم نیز حجت‌الاسلام قاسمیان برای شادی روح شهدای هسته‌ای و سلامتی مقام معظم رهبری دعا کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی باقری
ارسال نظر