صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولیدکنندگان خارجی به استقبال ماه رمضان رفتند

با اینکه بازار لوازم خانگی ایرانی تقریبا کساد است، فروش فوق‌العاده لوازم خانگی خارجی به مناسبت ماه رمضان آغاز شده است.
کد خبر : 24537

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، این روزها سطح شهر پر شده است از تبلیغات یک برند خارجی که لوازم خانگی خود را به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان با تخفیف ویژه عرضه می‌کند.


این در حالی است که نمونه‌های مشابه لوازم خانگی ایرانی نه تنها تخفیفی ندارند، بلکه تقریبا نایاب شده‌اند.


یکی از برندهای ایرانی تولید اجاق گاز که مدتی تبلیغات زیادی در صداوسیما داشت، این روزها در بزرگترین مرکز عرضه این محصولات یعنی سه‌راه امین‌حضور تهران هم پیدا نمی‌شود. فروشندگان این منطقه می‌گویند این برند ایرانی در بازاریابی ناتوان بود و با وجود کیفیت مطلوب محصولات، به دلیل اینکه نتوانست فروشگاه‌های مختص محصولات خود را راه‌اندازی کند،‌ تقریبا از رده خارج شد.


یکی دیگر از برندهای ایرانی که اتفاقا با تغییر مدیریتی خود کوشیده است مشتری‌مداری را تقویت کند، نیز در جلب نظر مشتریان چندان موفق نبوده است. به گفته فروشندگان خیابان جمهوری، مهمترین علت استقبال نکردن مردم از این برند با وجود تبلیغات فراوان، نبود فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، در حالی که برندهای خارجی فروشگاه‌های بزرگ با عرضه انحصاری محصولات خودشان را دارند.


یکی دیگر از علل ناموفق بودن برندهای ایرانی لوازم خانگی، استفاده نکردن از شرایط ویژه برای فروش محصولات عنوان می‌شود. به گفته یکی از فروشندگان بازار لوازم خانگی، این روزها یک برند کره‌ای به بهانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان تخفیف‌های ویژه‌ای برای فروش محصولاتش در نظر گرفته‌است. همچنین یک برند خارجی تولیدکننده لوازم آشپزخانه این روزها فروش فوق‌العاده خود را آغاز کرده و شعار تبلیغاتی خود را «آماده‌باش برای استقبال از ماه رمضان» قرار داده است.


در این میان اما از برندهای ایرانی هیچ اثری نیست. گویا تولیدکنندگان ایرانی به ارائه تخفیف بر روی کالاهای خود علاقه‌ای ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر