صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۶
مدیرعامل سابق استقلال:

فدراسیون فوتبال با «باندبازی» اداره می‌شود

مدیرعامل سابق استقلال گفت: فدراسیون فوتبال با باند بازی اداره می‌شود و این مساله به تمام ارکان فوتبال سرایت کرده‌است.
کد خبر : 245184

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای انتخاب آخرین عضو هیات رئیسه فدراسیون هفته گذشته برگزار شد و در حالی که عزیزی خادم و اسلامیان نامزدهای این انتخابات بودند، محمود اسلامیان موفق شد به عنوان آخرین عضو هیات رئیسه فدراسیون انتخاب شود. اما عزیزی خادم بعد از شکست در انتخابات اصفهانی بودن مسئولین فدراسیون را عامل اصلی شکستش در انتخابات دانست و اعلام کرد که حرف‌های زیادی از پشت پرده‌های فدراسیون و باندبازی‌ها برای گفتن دارد.


امیر واعظ آشتیانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد پشت پرده‌های فدراسیون فوتبال و حضور همزمان چند اصفهانی در راس هرم این مجموعه گفت: «چند سال گذشته من هشدار دادم که مراقب لهجه‌ها در فدراسیون باشید و اگر گویش‌ها و لهجه‌ها در فدراسیون حاکم شود باید منتظر چنین اتفاقاتی باشیم. در حال حاضر فدراسیون فوتبال به صورت باندبازی اداره می‌شود که این باندبازی به هیات‌های استانی هم سرایت کرده‌است و امروز شرایط به گونه‌ای شده است که کل مجموعه فوتبال ایران به صورت باندبازی اداره می‌شود.»


وی ادامه داد: «همه مدیران قبلی و فعلی وزارت ورزش عامل بوجود آمدن این شرایط هستند چون به این مساله توجه نکردند. وزارت ورزش به عنوان مقام بالادستی فدراسیون فوتبال باید بر امورات آن نظارت داشته باشد اما وقتی هیچ نظارتی از سوی مقام بالادستی صورت نگیرد شاهد شکل‌گیری شبکه‌ای در فدراسیون هستیم که به استان‌ها و شهرهای کوچک هم سرایت کرده‌است.»


واعظ در رابطه با راه‌های مقابله با باندبازی در فدراسیون فوتبال بیان کرد: «در حال حاضر 30 هیات استانی در ایران وجود دارد که 30 نفر از روسای هیات‌ها در مجمع عمومی فدراسیون حق رای دارند و این یک ضعف برای برگزاری درست انتخابات است. البته این مساله فقط مربوط به فدراسیون فوتبال نیست و این نقص در مجمع همه فدراسیون‌های ورزشی وجود دارد . وقتی روسای هیات‌ها بدون هیچ نظارتی انتخاب می‌شوند و از سوی روسای فدراسیون‌ها حمایت می‌شوند نباید انتظار داشته باشیم که خارج از چارچوب برنامه فدراسیون عمل کنند. در حال حاضر بهترین راه انتخاب افراد حوان و آشنا به قوانین در هیات‌های استانی است که فارغ از هر باندبازی برای اعتلای رشد فوتبال استان و ایران کار کنند نه اینکه افرادی را در هر دوره انتخاب کنیم که تحت امر مسئولین بالادستی کار کنند.»


وی با انتقاد از اساسنامه فدراسیون فوتبال افزود: «وقتی اساسنامه فدراسیون فوتبال را آقایان می‌نوشتند اعلام کردند که زمانی اساسنامه تصویب می‌شود که به امضای 10 نفر از اعضای مجمع رسیده باشد و این مساله نشان دهنده قبیله گرایی است و مسئولین وزارت ورزش در همان زمان باید ورود می‌کردند و جلوی این کار را می‌گرفتند اما با بی‌توجهی خودشان کار را به اینجا رساندند که هر کس که آقایان حمایت کنند در انتخابات رای می‌آورد.»


واعظ ادامه داد: «آقایانی که امروز علیه فدراسیون و باندبازی‌های آن صحبت می‌کنند تا زمانی که منافع آنها تامین بود از فدراسیون تعریف و تمجید می‌کردند اما در حال حاضر که در انتخابات رای نیاورده‌اند از تشکیلات ایراد می‌گیرند. وقتی در مجموعه فوتبال همه بدهکار هم هستند دیگر هیچ کس نمی تواند کارهایش را به درستی انجام دهد. اما چیزی که مشخص است انتخابات فدراسیون فوتبال بویی از دموکراسی نبرده است و اصل انتخابات را زیرسوال می‌برد و تا زمانی هم که اوضاع بر همین منوال باشد و فدراسیون به صورت قبیله‌ای اداره شود باید شاهد چنین مسائلی باشیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر