صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۶
مدیرکل عمرانی واحد علوم و تحقیقات خبر داد:

شمارش معکوس بهره‌برداری از تله‌کابین واحد علوم و تحقیقات

مدیرکل پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از بهره‌برداری تله‌کابین این واحد دانشگاهی تا پایان سال 1396 خبر داد.
کد خبر : 244757

به گزارش خبرگزاری آنا، براتعلی اسدزاده با بیان اینکه برای ساخت تله کابین در واحد علوم و تحقیقات اهداف گوناگونی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: علاوه بر تسهیل در تردد دانشجویان واحد، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در واحد علوم و تحقیقات که خود پرچمدار دانشگاه سبز است، از مهمترین اهداف احداث تله کابین در این واحد دانشگاهی محسوب می‌شود.


مدیرکل پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به آغاز ساخت سامانه تله کابین در خرداد 1394، افزود: تاکنون عملیات ساختمانی دو ایستگاه از 4 ایستگاه موجود به پایان رسیده و 2 ایستگاه باقیمانده نیز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیک داشته است. با تکمیل این دو ایستگاه و انجام تنظیمات نهایی و تست سرد، سامانه تله کابین واحد علوم و تحقیقات آماده بهره‌برداری خواهد شد.


اسدزاده، زمان دقیق بهره‌برداری از تله کابین واحد علوم و تحقیقات را در صورت ایفای به تعهدات از طرف پیمانکار، تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل سامانه، مساعد بودن شرایط جوی در فصل زمستان و عدم بروز مشکلات فنی احتمالی تا پیش از آغاز سال 1397 عنوان کرد.


وی گفت: سامانه تله کابین واحد علوم و تحقیقات به طول تقریبی 1800 متر در محدوده بین ساختمان علوم انسانی یک تا ساختمان فرهیختگان با اختلاف ارتفاع 600 متر با تعداد 74 کابین و ظرفیت جابه‌جایی 2000 مسافر در ساعت، ساخته شده است.


این مسئول افزود: این سامانه در مجموع دارای چهار ایستگاه است که ایستگاه اول واقع در ساختمان علوم انسانی یک، ایستگاه دوم بین ساختمان دانشکده مدیریت و ساختمان اساتید و کتابخانه مرکزی دکتر حبیبی، ایستگاه سوم در ضلع جنوبی دانشکده فنی و مهندسی و ایستگاه آخر واقع در ساختمان فرهیختگان است.


مدیرکل پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه پروژه تله کابین واحد علوم و تحقیقات در حد یک فاز پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران مطالعاتی در خصوص امکان توسعه این سامانه به سمت مقاصد مختلفی نظیر ایستگاه 7 تله کابین توچال و مرقد مطهر امامزاده داود (ع) انجام داده است.


اسدزاده اظهار کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده مدیران واحد علوم و تحقیقات، مقرر است فقط پرسنل و دانشجویان واحد بتوانند از سامانه تله کابین استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر