صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۶
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری:

علم و فناوری باید مردمی شود

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت که ما هنوز علم، دانش و فناوری را مردمی نکرده‌ایم، با این وجود عمل خود را به سوی شخصی‌سازی برده‌ایم.
کد خبر : 244352

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حسین قدیانی در جشنواره جهادگران برتر علم و فناوری گفت: «ادعای ما این است که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، اما تغییرات ما در ساختار سیاسی بیشتر از ساختار فرهنگی بوده است».


مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ادامه داد: «ما در دانشگاه اقتصاد تدریس می‌کنیم اما مبنای آن سود و بهره است طبیعی است مبنای بانکداری به سمت دیگری می‌رود به دلیل آن که مبنا مشکل دارد».


وی یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را بحث نکردن روی مباحث اسلامی عنوان کرد و افزود: «واقعیت این است در علوم اگر با غرب مشکل نداریم در کار مشکل داریم».


به گفته قدیانی، برحسب ظاهر بعد از انقلاب در حوزه علوم پزشکی پیشرفت کرده‌ایم و توریست درمانی هم می‌کنیم اما نسبت به 400 سال گذشته با رعایت اصول بهداشتی از قبیل استفاده از لوازم یک‌بار مصرف شخصی و ... بیماری‌ها زیاد شده است این نشانگر آن است که در این رابطه نیاز است بحث‌های بیشتری شود اما ما کورکورانه این را در دانشگاه تدریس می‌کنیم.


مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور تاکید کرد: «ما قرار بود مردمی‌سازی کنیم نه خصوصی‌سازی. آمریکا دارد با شرکت خصوصی اداره می‌شود و ما هنوز علم، دانش و فناوری را مردمی نکرده‌ایم و عمل خود را به سوی شخصی‌سازی برده‌ایم و در اصل کل داستان متفاوت شده است».


وی ادامه داد: «ما اگر جنگ تحمیلی را به عنوان یک گنجینه نگاه می‌کنیم چون که امام(ره) جنگ را مردمی کرد و بسیج مردمی بود».


قدیانی افزود: «ما نتوانستیم از ظرفیت‌های کشور برای رفع مشکلات در حوزه نیازمندی‌ها استفاده کنیم، ما نمی‌دانیم کجا باید چکار کنیم».


انتهای پیام/

ارسال نظر