صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

قدردانی رئیس‌جمهوری افغانستان از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران

رئیس‌جمهوری افغانستان از رهبر معظم انقلاب به دلیل دستور ثبت‌نام کودکان مهاجر افغانستانی در مدارس جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر : 24428

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «اشرف‌غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان در پیامی ویدئویی به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی پناهنده، از مقام معظم رهبری به‌دلیل دستور ایشان برای ثبت‌نام کودکان مهاجر افغانستانی در مدارس ایران قدردانی کرد.


براساس این گزارش، در پیام «اشرف‌غنی» آمده است: من در سفر به تهران با مقام‌های ایرانی توافق کردیم که برای بررسی امور مهاجران، کمیته مشترکی ایجاد شود. این کمیته در ایران درباره مشکلات مهاجران افغان فعالیت خواهد کرد.


وی افزود: من از رهبر جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم که فرمان دادند تا کودکان مهاجر افغان حق ورود به مدارس آن کشور را داشته باشند. برای برگشت داوطلبانه مهاجران، تمدید مدت اقامت و دریافت جواز کار، با طرف ایرانی در ارتباط هستیم تا به توافق دست یابیم.


پیشتر مقام معظم رهبری دستور داده بودند که هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرانی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل باز بمانند و همه آن‌ها باید در مدارس ثبت‌نام شوند.


یک روز پس از انتشار این دستور، «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت قول پیگیری آن را داد و سرانجام وزیر آموزش و پرورش چند هفته پیش در دستور ویژه‌ای مجوز ثبت‌نام همه کودکان مهاجر افغانستانی را صادر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر