صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۷ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

معاون وزیر علوم:‌ دانشگاه آزاد رشته-محل‌هایش را «رفع نقص» می‌کند/ وزارت علوم و دانشگاه آزاد کاملا هماهنگند

معاون آموزشی وزارت علوم یک روز بعد از نشست خبری معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مانند همتایش تاکید کرد این دو نهاد در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند.
کد خبر : 24406

به گزارش آنا به نقل از فرهیختگان، سخنان معاونان آموزشی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در دو روز گذشته نشان داد برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها وانمود می‌شود رشته‌های تحصیلات تکمیلی محل اختلاف این دو نهاد نیست و وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع نواقصی که در برخی رشته‌های این دانشگاه وجود دارد هماهنگی دارند. دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم چندی پیش دریافت مجوز 822 رشته کارشناسی‌ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.


مجوزهایی که به گفته حسین غریبی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در کمیته پنج نفره با توافق وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شده‌اند.


غریبی همچنین خبر داده بود که پیشتر این دانشگاه پرونده‌هایی را برای وزارت علوم فرستاده و مجوز هزار رشته‌محل در این دو مقطع را دریافت کرده است. او بر هماهنگی کامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم و اعتماد دو طرف تاکید کرده بود. مساله‌ای که این بار مجتبی شریعتی نیاسر بر آن تاکید کرده است.


معاون آموزشی وزارت علوم به مهر گفته است: «ما نمی‌گوییم ۱۴۰۰ رشته‌محل باقی مانده فاقد مجوز هستند، بلکه می‌گوییم به لحاظ شاخص‌هایی که در آموزش عالی تعریف شده دارای نقص هستند و دانشگاه آزاد اسلامی باید نسبت به رفع نقص آنها اقدام کند.»‌


صحبت‌های او را می‌توان در کنار صحبت‌های غریبی دید که تاکید کرده بود 10هزار عضو هیات‌علمی در راه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند و 10هزار نفر دیگر هم در دو سال آینده جذب خواهند شد. تغییر رویه‌ای که غریبی آن را دلیلی برای اعتماد وزارت علوم به دانشگاه آزاد اسلامی دانسته بود.


مجتبی شریعتی‌نیاسر همچنین گفته است: «ما کاملا با مدیریت این دانشگاه هماهنگ هستیم، دانشگاه آزاد اسلامی نیز به دنبال رفع نقص رشته محل‌های مذکور است. اگر پس از انجام رفع نقص ۱۰ الی ۱۵درصد مورد قبول وزارت علوم نباشد، در زمان خود با تفاهم در مورد آن چاره‌اندیشی می‌کنیم.»


به نظر می‌رسد مشکلاتی که در برخی رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده است با تعامل بین این دانشگاه و وزارت علوم در حال برطرف شدن است؛ اتفاقی که البته خوشایند برخی رسانه‌ها نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر