صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۰۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد:

آموزش عالی کشور بیماری تئوری دارد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش عالی در کشور از گذشته‌های خیلی دور تا‌کنون حالت نظری صرف به‌ خود گرفته و دچار بیماری تئوری است، که باید به سمت مهارت‌آموزی حرکت کند.
کد خبر : 243940

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی در اولین آئین دانش‌آموختگی مرکز علمی کاربردی شایان کرمان، گفت: آموزش عالی کشور باید به هدف متعالی تربیت انسان کارآمد دست یابد؛ هدف ارزشمند و سازنده‌ای که آموزش مهارت و کارآفرینی، بیشترین کمک را به تحقق آن می‌کند.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت جایگاه و نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی کاربردی کشور تاکید نموده و اظهار داشت: واحدهای علمی کاربردی باید کیفیت را ارتقا دهند، چرا که دانشگاه‌های علمی کاربردی در این زمینه منشا اثر بوده و اکثر فارغ‌التحصیلان این مجموعه ضمن جذب در بازار کار، در جذب سایرین نیز تاثیرگذار بوده‌اند.


وی در رابطه با آموزش عالی کشور، گفت: آموزش عالی در کشور از گذشته‌های خیلی دور تاکنون حالت نظری صرف به‌خود گرفته و دچار بیماری تئوری است، که باید به سمت مهارت‌آموزی و کاربردی شدن حرکت کند.


رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: برای جوانان و قشر دانشجو و اهل تحصیل، راهی جز این نیست که پس از فارغ‌التحصیلی مهارتی را کسب کرده تا بتوانند با استفاده از مهارت جذب بازار کار شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر