صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶
معاون منابع انسانی شهرداری تهران:

مدیریت گران تهران خیانت به پایتخت‌نشینان است/ ساختار سازمانی شهرداری باید تغییر کند

معاون منابع انسانی شهرداری تهران گفت: متأسفانه کلان شهر تهران بسیار گران اداره می‌شود و با مدیریت گران شهر به پایتخت نشینان خیانت کرده‌ایم و امروز چاره‌ای جز تغییر در روند پرهزینه اداره تهران نداریم.
کد خبر : 243301

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، ابراهیم شیخ در جریان دیدار با مدیران و کارکنان شهرداری منطقه ١٣، بر افزایش بهره‌وری منابع انسانی، سلامت اداری و مدیریت نوین منابع انسانی تأکید کرد.


وی با اشاره به اینکه منابع انسانی نوین در شهرداری تهران، مبتنی بر فن‌آوری بوده و "دانش بنیان" و "تکنولوژی پایه" است، اظهار کرد: سند راهبردی و برنامه اقدام منابع انسانی، مکتب جدید و چشم انداز نوینی پیش روی ما ترسیم می‌کند که بر اساس آن، شهرداری تهران را به بزرگ‌ترین کارگاه فکر و اندیشه تبدیل خواهیم کرد.


شیخ با بیان اینکه از آغاز اجرای "طرح بذر پیشنهاد" که بر اساس آن، کارکنان و شهروندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات تحول آفرین و خلاقانه خود را به منظور رفع چالش‌ها و حل مسائل و مشکلات شهرداری تهران مطرح کنند دو هفته می گذرد، تصریح کرد: در این دو هفته، بالغ بر 600 نفر از کارکنان شهرداری تهران، نظرات و پیشنهادات خود را برای کسب درآمد پایدار ارائه داده‌اند.


معاون شهردار تهران با اعلام اینکه این میزان استقبال، نشان دهنده موفقیت در جلب مشارکت همکاران و برداشتن موفق گام‌های اولیه در تحقق مدیریت مشارکتی در شهرداری تهران است، گفت: اعتقاد داریم مدیریت شهری، بدون جلب مشارکت همکاران در اجرای پروژه های شهری موفق نخواهد شد.


وی با اشاره به آغاز طرح "هر هفته یک تحول" در مدیریت شهری، اظهار کرد: تشکیل ساختار "شورای تحول و ارتقای سرمایه های انسانی" در مناطق مختلف شهرداری تهران، نخستین تحول یک هفته گذشته بوده است که بر اساس آن، سند راهبردی و برنامه اقدام منابع انسانی به سرانجام خواهد رسید.


شیخ با بیان اینکه "هر هفته یک تحول"، کار بزرگی در حوزه منابع انسانی است که می‌تواند چهره‌ای نوین و جلوه‌ای زیبا به شهرداری تهران ببخشد، تصریح کرد: تحول هفته آینده شهرداری تهران، تقدیر از کارکنان با عملکرد مطلوب است که بر اساس ارزشیابی صورت گرفته از کارکنان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.


وی با تأکید بر اینکه ساماندهی و بهره وری منابع انسانی، هدف نخست و مأموریت نوین مدیریت شهری در این حوزه است، افزود: سال گذشته بالغ بر 10 هزار نیروی جدید در شهرداری تهران استخدام شدند و امروز یکی از گرفتاری‌های مدیریت شهری، تورم نیروی انسانی و عدم وجود پست سازمانی جهت اختصاص به کارکنان است.


شیخ به قانون مصوب سال 58 هیأت وزیران مبنی بر ممنوعیت استخدام در شهرداری‌ها مگر با تخصیص پست سازمانی اشاره کرد و گفت: این قانون لازم‌الاجراست و خود را ملزم به اجرای آن می‌دانیم.


وی با تأکید بر اینکه در حوزه منابع انسانی، خود را بر انجام تعهدی که گذشتگان برای ما ایجاد نموده‌اند، متعهد می‌دانیم، افزود: در این راستا، باید از طریق انجام برنامه‌ریزی با رویکرد علمی و دانش بنیان، اصلاح ساختار منابع انسانی، ارتقای بهره‌وری سرمایه انسانی و با عملکردی مؤثر، خدماتی بهینه و در عین حال ماندگار، به شهر و شهروندان ارائه کنیم.


شیخ در بخش دیگری از سخنان خود بر اداره گران تهران تأکید کرد و گفت: متأسفانه باید بگویم کلان شهر تهران بسیار گران اداره می‌شود و با مدیریت گران پایتخت به پایتخت نشینان خیانت کرده‌ایم و امروز چاره‌ای جز تغییر در روند پرهزینه اداره تهران نداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر