صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶
در بیست‌وششمین نشست ستاد مطرح شد

ایجاد پنجره واحد دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

در بیست‌وششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بر ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران تأکید شد.
کد خبر : 243289
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، بیست‌وششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز سه‌شنبه 28 آذر 96 با حضور محمد محب‌خدایی معاون گردشگری و نمایندگانی از دستگاه‌های عضو در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

محب‌خدایی در این نشست گفت: «سیاست‌گذاری دستگاه‌های مختلف عضو ستاد باید در حوزه خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران باشد، سامانه‌های زیادی در حوزه ارائه خدمات به مسافران وجود دارد که باید با ایجاد یک پنجره واحد و سیستم یکپارچه، تمام این خدمات سامان‌دهی شود.»


وی تصریح کرد: «باید از تکنولوژی‌های موجود برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده شود، ما به دنبال جلسات تشریفاتی نیستیم و می‌خواهیم مشکلات و موانع رفع شود.»


معاون گردشگری اضافه کرد: «وظیفه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سامان‌دهی سفر و به خدمت گرفتن تمام ارکان مرتبط با بهره‌گیری از روش‌های نوین است، سیاست کلی این است که یک ساختار یکپارچه در قالب یک پنجره واحد ایجاد شود.»


وی با تأکید بر اینکه سیاست‌ها در حوزه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر باید مشخص شود، تصریح کرد: «اعضای ستاد و همه اعضای ستاد در این حوزه نقش کلیدی دارند، ما باید تا عید نوروز 97 یک نقشه مشترک با هدف مشترک برای این ستاد مشخص کنیم.»


محب‌خدایی ادامه داد: «این ستاد می‌تواند در حوزه سفر یک شرایط مطلوبی را ایجاد کند تا نتیجه مثبت حاصل شود ، تناقض‌ها باید در این ستاد رفع شود، ما نمی‌توانیم به نیاز جامعه بی‌تفاوت باشیم بلکه باید به تمام نیازها پاسخ دهیم.»


معاون گردشگری تصریح کرد: «باید هدف گذاری کمی داشته باشیم و فقط به کیفیت توجه نکنیم، باید پارامترهای مختلف را در نظر بگیریم، چراکه مهم‌ترین بخش مدیریت این است که کار ماندگار صورت گیرد.»


وی افزود: «تمام مجموعه‌ها برنامه‌ریزی‌های خاص خود را دارند و در کنار آنها برای سفر و گردشگری هم برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است، در نقشه شهر گردشگر ما باید از این برنامه‌ریزی‌ها مطلع باشیم تا امکان برنامه‌ریزی جامع و کامل در حوزه گردشگری فراهم شود.»


محب‌خدایی با بیان اینکه بزرگ‌ترین ظرفیت گردشگری کشور در مسیر جاده‌ای است، افزود: «تمام حوزه‌های کشور می‌توانند با معاونت گردشگری ارتباط مستقیم داشته باشند، باید همه با هم همکاری کنند، همه حوزه‌ها باید ارتباطات ارگانیک و کامل داشته باشند و اگر می‌خواهیم توسعه گردشگری داشته باشیم باید از ریشه عمل کنیم.»


معاون گردشگری تصریح کرد: «در قانون ستاد خدمات سفر آمده است که سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و سامان‌دهی سفر در تمام کشور بر عهده این ستاد است، سیاست‌گذاری همان پنجره واحد است که باید ایجاد شود تا تداخل‌ها و موازی‌کاری‌ها رفع شود، این پنجره واحد همه دستگاه‌ها را در بر می‌گیرد.»


محب‌خدایی اضافه کرد: «نقشه راه وجود دارد و ما باید یک نگاه واحد بین دستگاه‌های مختلف ایجاد کنیم، اگر انسجام حرکتی شکل بگیرد باعث می‌شود همه اعضا نقش خود را پیدا کنند می‌خواهیم تصویری زیبا از سفر در کشور شکل بدهیم، این تصویر یه پازل است که هر دستگاهی باید نقش خود را داشته باشد.»


معاون گردشگری تصریح کرد: «اگر سیاست‌گذاری باشد با تغییر آدم‌ها نقشه راه تغییر نمی‌کند.»


وی افزود: «در این نشست‌ها باید تقویم جلسات ستاد سفر را تنظیم کنیم آسیب‌شناسی موضوعات سفر را انجام دهیم.»


نشست بعدی ستاد هماهنگی خدمات سفر دو هفته دیگر با تمرکز بر ایجاد پنجره واحد به منظور مانیتورینگ برای اصلاح روش ها و هم‌افزایی سیاست‌ها در وزارت بهداشت برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر