صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶
معاون اداره کل تجهیزات شرکت راه‌آهن شهری تهران:

لزوم واردات 3هزار میلیارد تومان تجهیزات برای تکمیل خط مترو

معاون اداره کل تجهیزات شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه سال‌هاست به یک حلقه مفقوده تبدیل شده و ما نیازمند استفاده از توان محققان داخل هستیم، همین الان شرکت‌های زیادی با روابط وارد مترو شده‌اند که نمی‌توانیم بیرونشان کنیم.
کد خبر : 243261

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، افشین کنعانی در سومین دوره تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی که صبح امروز در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد، گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه سال‌ها یک حلقه مفقوده بوده است.


وی ادامه داد: هفته اخیر در برآوردی که داشتیم متوجه شدیم که باید برای تکمیل خط باقی‌مانده مترو 3 هزار میلیارد تومان تجهیزات وارد کنیم. اما این در حالی است که توانایی و پتانسیل تولید این تجهیزات در داخل کشور وجود دارد. جهاد دانشگاهی توانایی‌های بسیار زیادی دارد و امیدواریم با صحبت‌هایی که امروز در صنعت مترو با توجه به بومی‌سازی می‌شود، این ارتباط صورت گرفته و از توان داخل استفاده شود.


معاون اداره کل تجهیزات شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه اظهار داشت: امروز تجهیزات به درد نخور با قیمت‌های گزاف وارد می‌کنیم در حالی که هیچ خدمات پس از فروشی هم به ما نمی‌دهند.


کنعانی از دانشگاه‌ها نیز گلایه کرد و گفت: دانشی که داریم کشور را به درجات بالایی رسانده است. نخبگان ایرانی در سرتاسر جهان مدیرعاملی شرکت‌های بزرگ را بر عهده دارند که این برای ما افتخار است، اما متاسفانه در داخل، دانشگاهیان ما خودشان هم به سمت صنعت نمی‌آیند و منتظر هستند تا دولت برایشان کاری بکند و در حد تحقیق و مقاله کماکان باقی مانده است.


وی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های بدون استاندارد زیادی در مترو هستند که بر اثر روابط آمده‌اند و واقعا نمی‌توانیم آنها را بیرون کنیم. اما امیدواریم شرکت‌های زیرمجموعه جهاد دانشگاهی و دیگر مراکز علمی وارد شده و بتوانند در پروژه‌های مختلف به صنعت مترو کمک کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاهیان مترو
ارسال نظر