صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶

برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع پوشش مناسب در واحد گرمسار

کرسی آزاد اندیشی با موضوع پوشش مناسب در دانشگاه به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و با همکاری گروه معارف اسلامی در محل دانشکده کشاورزی برگزار شد.
کد خبر : 243090

به گزارش خبرنگار آنا، حجت الاسلام سعدالله حسنی مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با اشاره به آثار مثبت رعایت حجاب گفت: آثار مثبت رعایت حجاب موجب حفظ ارزشهای انسانی از قبیل عفت، حیا و متانت در جامعه و کاهش مفاسد اجتماعی، هدایت، کنترل و بهرهمندی صحیح و مطلوب از امیال و غرایض انسانی و تأمین و تضمین سلامت و پاکی نسل افراد جامعه می‌شود.


وی حجاب چشم، حجاب در گفتار، حجاب رفتاری را انواع حجاب در قرآن برشمرد و اظهار کرد: نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است و به زنان دستور داده شده به گونه‌ای راه نروند که با نشان دادن زینت‌های خود باعث جلب توجه نامحرم شوند.


مدیر فرهنگی اجتماعی واحد گرمسار ادامه داد: از مجموع مباحث، به روشنی استنباط می‌شود که مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم و در خلال رفتارهای مختلف آن‌ها، مثل نحوه پوشش، نگاه، حرف زدن و راه رفتن است.


در این جلسه که پیش از 40 نفر از دانشجویان خواهر حضور داشتند دکتر محمد رضا نیتی و دکتر طاهره چالدره اعضاء هیات هلمی واحد گرمسار به بیان دیدگاههای خود از منظر اسلام در مورد پوشش مناسب پرداختند و در ادامه دانشجویان سوالات خود پیرامون مبحث حجاب را مطرح نمودند و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پاسخ های لازم از طرف اساتید ارائه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر