صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با آنا خبر داد

35 واحد مسکونی غیر مجاز در منطقه یک تهران در حال ساخت است/ در صورت اثبات تخلف با شهردار برخورد می‌شود

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران از تخلف در ساخت 35 واحد مسکونی بدون پروانه و مجوز ساخت در منطقه یک خبر داد و گفت: پرونده در دست بررسی بوده و در صورتی که تخلف شهردار محرز شود و پاسخی قانع‌کننده نداشته باشد با او برخورد خواهد شد.
کد خبر : 24138

ابوالفضل قناعتی در گفت‌ و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا افزود: با بررسی‌های انجام شده در منطقه یک تهران متوجه ساخت‌ و ساز غیر مجاز 35 واحد مسکونی در این منطقه شدیم که مالکان آنها یکسری اقدامات مقدماتی در ساخت انجام داده‌اند اما پروانه ساخت ندارند.


وی تصریح کرد: این در حالی است که اقدام این مالکان خلاف قانون محسوب می‌شود زیرا قبل از انجام هرگونه ساخت‌ و سازی باید مهندس ناظر، آتش‌نشانی و ... از محل بازدید کرده و مجوز ساخت بدهند که بر اساس آن شهرداری نیز پروانه ساخت صادر می‌کند؛ اما درباره این 35 ساختمان چنین روندی طی نشده است.


قناعتی با بیان اینکه بیشترین تعداد از 35 ساختمان غیر مجاز در حال ساخت، بالای 8 طبقه هستند، اضافه کرد: این ساختمان‌ها در حالی گودبرداری انجام داده و ساخت‌ و ساز را آغاز کرده‌اند که هیچ مجوزی برای انجام این کار ندارند.


وی گفت: مشخص نیست که چه کسی مجوز چنین کاری را به این مالکان داده و در حالی که شهردار در سامانه شهرسازی اعلام کرده که این مالکان اجازه ساخت ندارند اما چرا با این اقدام برخورد نکرده و برای جلوگیری از ساخت وارد عمل نشده است.


عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه برای جلوگیری از این تخلف در اولین قدم طبق قانون سه هفته پیش تذکری شفاهی را در این خصوص در صحن علنی شورای شهر ارائه دادم، یادآور شد: پس از آن نیز تذکری کتبی به شهردار منطقه داده و یک ماه به او فرصت دادیم و در صورتی که در مدت مقرر، پاسخی قانع کننده ارائه ندهد با وی برخورد خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر