صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خبر داد

کاهش 14 هکتاری حوضچه شیرابه کهریزک

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از کاهش 14هکتاری شیرابه کهریزک خبر داد و گفت: این اطلاعات به وسیله عکس‌های ماهواره‌ای به دست آمده است.
کد خبر : 24127

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حسین جعفری با پرداختن به تهمیدات اندیشیده شده در خصوص کاهش شیرابه‌های زباله در کهریزک گفت: تاکنون توانسته‌ایم درصد بالایی از تولید شیرابه جدید در کهریزک جلوگیری کنیم، به طوری که سطح دریاچه (حوضچه شیرابه) کهریزک که 18 هکتار بود، اکنون به 14 هکتار رسیده است.


وی با اشاره به اینکه کاهش شیرابه کهریزک با آخرین عکس‌های ماهواره‌ای که در سال 94 گرفته شده، مشهود است، تصریح کرد: دلیل کم شدن شیرابه دفن غیرمستقیم زباله است و اگر هم شیرابه‌ای وجود دارد، در مراکز به صورت بازچرخانی تبخیر می‌شود.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه ورودی‌های شیرابه به دریاچه غربی و جنوبی کهریزک به طور کلی گرفته شده است، تاکید کرد: با عملیات‌های انجام شده شیرابه‌ای وجود نداشته که وارد دریاچه شود و از سال 90 ورودی‌ها بسته شده است.


اکنون فقط 100 تا 200 هزار لیتر شیرابه در کهریزک وجود دارد


جعفری با اشاره به اینکه در گذشته حتی یک میلیون لیتر شیرابه به حوضچه‌های کهریزک وارد می‌شد، گفت: براساس آخرین آمار، اکنون فقط 100 تا 200 هزار لیتر شیرابه در کهریزک وجود دارد.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته پردازش، بازچرخانی و تصفیه شیرابه در دستور کار این سازمان بوده‌ است، افزود: پیشگیری به سینک منازل، رستوران‌ها و ادارات بر می‌گردد که زباله تر را آبگیری می‌کنند. باید پسماند تر و خشک را جداگانه در مخازن شیشه، پلاستیک و کاغذ ریخت. به عبارت دیگر باید همه شهروندان برای کاهش شیرابه‌ها مدیریت شهری را یاری دهند و به سمت تفکیک زباله از مبدا گام جدی‌تری برداریم؛ گرچه این کار بسیار زمان‌بر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر