صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در گفتگو با آنا:

زلزله‌های پی درپی مانع بررسی میزان خسارت شده است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: روز گذشته 21 آذرماه زلزله 6 ریشتری روی داد که ترس و نگرانی از میزان خسارت‌ به بناهای تاریخی را ایجاد کرد.
کد خبر : 241147

محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: پس از زمین لرزه روز گذشته 21 آذرماه، زلزله‌های پی‌در پی دیگری رخ داد زمینه بررسی و کار کارشناسان میراث فرهنگی استان را مختل کرد.


وی ادامه داد: آخرین زلزله وارده به استان زلزله 6 ریشتری ساعت 1:20 بامداد امروز بود که باعث شد مردم به خیابان‌ها بیایند و تمامی مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های استان تعطیل شود. وقوع 8 پس‌لرزه از ساعت 12:30 روز گذشته تا 10 صبح امروز باعث شده تا کارشناسان میراث فرهنگی استان نتوانند میزان خسارت‌های وارده به ابنیه تاریخی را تعیین کنند.


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان تاکید کرد: آنچه مسلم است این است که خسارت‌های ناشی از زمین لرزه قبل عمیق‌تر شده اگرچه با زمین‌لرزه‌های جدید نیروهای میراث فرهنگی استان نمی‌توانند برآورد ریالی مشخص نسبت به میزان خسارت و ابعاد تاثیرات زلزه ارائه کنند.


وی در پایان سخنانش نسبت به ثابت‌شدن شرایط اظهار امیدواری کرد و بیشترین حد آسیب‌ها را در سه شهرستان راور، کوهساران، زرند دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر