صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶
در نشست حلقه گفتمان شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد:

فعالیت 1237 دانشگاه دینی در آمریکا

شصت و سومین جلسه حلقه گفتمان (هم‌اندیشی کارشناسان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی) با حضور دکتر بابک حمیدیا، مدیرکل طرح و برنامه دانشگاه امام صادق (ع)، برگزار شد.
کد خبر : 240996

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه بابک حمیدیا گفت: دانشگاه دینی پدیده‌ نوظهوری نیست و سابقه جهانی دارد. پروژه واکاوی تاریخی و تطبیقی پدیده دانشگاه دینی در مرکز تحقیقات امام صادق (ع) طرح‌­نویسی شده و با تعریف و گونه­‌شناسی دانشگاه دینی آغاز به کار کرده است.


مدیرکل طرح و برنامه دانشگاه امام صادق (ع) اولین چالش در این تحقیق را تعریف خاص و مشترکی برای دانشگاه دینی در دنیا دانست و ادامه داد: طبق تحقیقات و بررسی‌­های لازم دانشگاه دینی یعنی دانشگاهی که توسط یک پایه­‌گذار دینی تاسیس شده باشد و یا دانشگاهی که متون دینی را همراه با متون علمی تدریس می‌­کند یا اینکه کاملاً علوم دینی تدریس شود و دانشگاه فضیلت­‌محور که در آن بنیان­‌های اخلاقی بر علوم دیگر نظارت می‌­کنند و دانشگاه‌­هایی که ادیان مختلف را به دانشجویان معرفی می­‌کنند، نیز در این تعریف جای می‌گیرند.


وی گفت: در جامعه آماری این تحقیق از میان 11 هزار دانشگاه مورد مطالعه، طبق این تعاریف حدود 2 هزار دانشگاه، دینی تشخیص داده شد که از این تعداد 1237 دانشگاه دینی متعلق به آمریکا است.


وی در ادامه گفت: پس از مطالعات فراوان، از بین دانشگاه‌­های دینی تعداد 5 عدد به روش حذف برای این تحقیق برگزیده شدند.‌‌ تعداد دانشگاه‌­های اسلامی در سراسر دنیا بسیار کم است اما با این تعاریف می­‌توان اکثر دانشگاه‌های ایران را دینی دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر