صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: احمدی‌نژاد برای دفاع از خودش مجبور به دفاع از بقایی بود

دهقان گفت: بقایی جزو حلقه اول یاران احمدی‌نژاد بود و کسی هم باور نمی‌کرد که بقایی یار او نباشد؛ از این رو احمدی‌نژاد مجبور بود که از بقایی دفاع کند.
کد خبر : 24034

غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره بازداشت حمید بقایی معاون رئیس‌جمهوری سابق اظهار کرد: در قضیه بازداشت آقای رحیمی می‌گفتند که جرم او برای قبل از معاونت رئیس‌جمهوری او نبوده و آنچه اتفاق افتاده است مربوط به زمان سمت رحیمی در دیوان محاسبات بوده است؛ اما درباره بقایی نمی‌توانند این را بگویند چون بقایی یار دور و نزدیک آقای احمدی‌نژاد بوده و در سمت‌های مختلفی از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و ... قرار داشته است.


دهقان افزود: احمدی‌نژاد اگر می‌خواست از بقایی دفاع نکند کسی باور نمی‌کرد که بقایی جزو حلقه اول یاران او نباشد و مجبور بود که از بقایی دفاع کند.


وی تأکید کرد: دفاع از بقایی یعنی دفاع از شخص احمدی‌نژاد و دفاع احمدی‌نژاد از او قابل پیش‌‌بینی بود. اما اینکه واقعا بقایی چه جرمی مرتکب شده است باید منتظر باشیم تا اعلام شود.


سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره سکوت اصولگرایان در قضیه بازداشت بقایی گفت: بقایی از سال‌های 80 به بعد همواره همراه احمدی‌نژاد بوده و طبیعی است که ادله‌ای را که در مورد رحیمی ارائه می‌دادند و می‌گفتند که جرمش برای قبل از معاونت بوده است، در این مورد قابل پذیرش نیست با این وجود نباید زود قضاوت کنیم.


وی ادامه داد: در زمان احمدی‌نژاد یعنی بین سال‌های 84 تا 92 با یک پدیده‌ای رو‌به‌رو شدیم که در دهه 50 هم کشور با آن روبه‌رو بود و آن افزایش لجام‌گسیخته قیمت نقت است که تا قیمت بشکه‌ای 110 تا 120 دلار افزایش یافت و به این ترتیب یک پول فراوانی به خزانه کشور واریز شد و متأسفانه این درآمد خوب مدیریت نشد.


دهقان تصریح کرد: گفته می‌شود درآمد حاصل از فروش نفت از زمان کشف آن یعنی از زمان قرارداد ناکس دارسی 1280 شمسی تا 1384 یک طرف و این 8 سال هم یک طرف که بحث مبلغی بالغ بر 700 تا 800 میلیارد دلار است. متأسفانه به نظر می‌رسید که آن نبود انضباط مالی برای دولت مشکل‌ساز شد و ما باید حواسمان باشد که دولت‌های نفتی ممکن است دچار این مشکل شوند. مگر اینکه یک قوه ناظر قوی باشد و خودشان نیز مراقب باشند که دچار این فساد نشوند.


وی تأکید کرد: الان هم این احتمال وجود دارد که در دوره بعد از تحریم که دلارهای ایران آزاد می‌شود اگر دولت نتواند درآمد را خوب مدیریت کند ما دچار مشکلات جدی شویم.


انتهای پیام/

ارسال نظر