صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶
در کمیسیون کشاورزی صورت گرفت

تصویب کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، از تصویب لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلان شهرها با مشارکت بخش خصوصی در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر : 240227

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی اکبری در تشریح نشست دیروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: دستورکار نخست طرح یک فوریتی اصلاح بند «ب» ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه بود که این بند مربوط به اعتبارات بخش آبخیزداری است.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: براساس این بند مقرر شده است که 85 درصد از هزینه های آبیاری نوین و آبخیزداری را دولت تامین کند که چند مورد در حوزه هایی همانند آب و خاک به این بند نیز افزوده شد.


وی ادامه داد: براساس این اصلاحیه مقرر شد که بخشی از اعتبارات آبیاری تحت فشار در حوزه هایی همانند آبخیزداری و در آب و خاک هزینه شود که این موضوع در کمیسیون تصویب شد و احتمالا هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می گیرد.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در تشریح دستورکار دوم کمیسیون متبوعش، یادآور شد: لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش خصوصی دستور کار بعدی کمیسیون بود که با حضور معاون وزیر کشور و چند شرکت از وزارت نیرو بررسی شد.


وی افزود: این لایحه جهت کمک به تولید برق و ایجاد نیروگاه‌هایی است که از پسماندها استفاده می کنند که در این جلسه کلیات و دو ماده از آن تصویب شد.


به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: براساس مفاد این لایحه دهیاری ها و شهرداری ها باید تسهیلاتی ایجاد کنند که پسماندها جمع آوری شود و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و وزارت نیرو برق تولیدی آنها را خریداری کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر