صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

مصر پیشنهاد میانجی‌گری عربستان برای آشتی با «اخوان‌المسلمین» را رد کرد

منابع دیپلماتیک عربی فاش کردند که مصر مخالفت صریح خود را با پیشنهاد عربستان برای میانجی‌گری با هدف آشتی میان دولت قاهره و جنبش «اخوان‌المسلمین» به طرف سعودی ابلاغ کرده است.
کد خبر : 23974

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «القدس العربی»، مصر به طرف سعودی اعلام کرده است که هیچ‌گونه وساطتی را برای تحقق آشتی میان دولت و «اخوان‌المسلمین» نمی‌پذیرد، زیرا مصر اخوان را جماعتی تروریستی و غیر قانونی محسوب می‌کند.


ظاهرا طرف سعودی تمایل «راشد غنوشی» رهبر حزب «النهضه» تونس برای آشتی سیاسی میان دولت مصر و اخوان را به طرف مصری انتقال داده بود که با مخالفت صریح دولت قاهره روبه‌رو شد.


رابطه دولت جدید مصر که وابستگی به نهادهای نظامی دارد، با «اخوان‌المسلمین» پس از سقوط دولت «محمد مرسی» در 30 ژوئن 2013 رو به تیرگی گذاشت.


مخالفت دولت مصر با پیشنهاد عربستان سعودی پس از آن صورت گرفته است که دولت ریاض 162 کارگر مصری را به زور از این کشور بیرون کرد. بهانه سعودی‌ها برای اخراج این کارگران مخالفت آنان با سیستم اقامت و کار عربستان عنوان شده است. این اقدام سعودی‌ها همزمان با آغاز ماه رمضان به سوژه روز شبکه‌های اجتماعی بدل شده است و انتقادهایی به‌وسیله کاربران مصری نسبت به رفتار سعودی‌ها صورت گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر