صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

لایحه حمایت از معلولان به زودی به صحن علنی مجلس می‌آید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تلاش کمیسیون اجتماعی و کارگروه معلولان لایحه حمایت از معلولان به زودی به صحن علنی مجلس می‌آید و از این پس و با قانون جامعه حمایت از معلولان الزامات حقوقی برای این افراد برقرار می‌شود.
کد خبر : 239662

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گردهمایی بزرگ روز جهانی معلولان اظهار کرد: بارها دغدغه مقام معظم رهبری درباره معلولان را دیده و شنیده‌ام، دولت دکتر روحانی صدای معلولان را می‌شنود و حقوقشان را پیگیری می‌کند، براساس دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و دولت دکتر روحانی دیدن توانایی‌های معلولان، اجتناب از نگاه دل سوزانه به آنها، دستیابی معلولان به حقوق خود و زندگی و حرکت روان معلولان از اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.


وی افزود: تمام تلاش‌های چهار سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر آماده سازی زیر ساخت‌ها و حل مشکلات معلولان بوده است.


ربیعی ادامه داد: هم افزایی بین بخشی اولین گام در زمینه توانمند سازی معلولان است و این هم افزایی در دولت دکتر روحانی با رویکردی جدید دنبال می‌شود. معلولان، جامعه و خانواده، نهادهای مردم نهاد و دولت اضلاع چهارگانه‌ای هستند که در کنار یکدیگر زمینه زیرساخت‌های دست یابی به حقوق معلولان را پیش می‌برند.


وی یادآور شد: با تلاش کمیسیون اجتماعی و کارگروه معلولان لایحه حمایت از معلولان به زودی به صحن علنی مجلس می‌آید و از این پس و با قانون جامعه حمایت از معلولان الزامات حقوقی برای این افراد برقرار می‌شود.


ربیعی با بیان اینکه محوریت برنامه‌ها جلوگیری از مترادف شدن فقر و معلولیت است، افزود: شرایطی فراهم می‌شود که با انتخابات آزاد از میان سازمان‌های مردم نهاد (حامیان معلولان) و خود معلولان ٤ مشاور وزیر در کنار ما قرار بگیرند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ٥٠ درصد وسایل کمک توانبخشی برای معلولان فراهم شده است و برای خرید ٥٠ درصد باقی مانده نیز تلاش می‌شود. همه باید بدانیم یک دست صدا ندارد و گفت و گوی اجتماعی نیز باید در حقوق معلولان ایجاد شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر