صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶
اجرای ۱۵ درصدی فاز ۲ بندر شهیدبهشتی چابهار؛

توسعه پس‌کرانه‌ها و تثبیت دیواره ساحلی بندر چابهار در اولویت قرار گرفت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این مطلب که ۱۵ درصد فاز ۲ بندر شهید بهشتی چابهار در قالب ظرفیت‌های فاز یک به اجرا درآمده است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا از ظرفیت‌های فاز یک برای توسعه پس‌کرانه‌های بندر و تثبیت دیواره ساحلی استفاده کند.
کد خبر : 239468

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این پرسش که فازهای ۲ و دیگر فازهای بندر شهیدبهشتی چابهار در چه مرحله‌ای از روند احداث قرار دارند گفت: فاز ۲ در قالب بخشی از ظرفیت‌های فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، تقریبا ۱۵ درصدش اجرا شده است.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این که در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی برنامه شروع فاز ۲ را در دستور کار ندارد، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا از ظرفیت‌های فاز یک برای توسعه یکسری از نیازهای دیگر فاز یک از جمله دسترسی پس‌کرانه‌ای بندر و تثبیت دیواره ساحلی استفاده کند.


راستاد تصریح کرد: اجرای کامل فاز ۲ در آینده و با توجه به درنظرگرفتن شرایط روند جذب کشتی و کالا تصمیم‌گیری خواهد شد.


گفتنی است، بندرچابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران در جنوب کشور و در بخش شمالی دریای عمان از موقعیت استراتژیک برخوردار است و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی از طریق اقیانوس هند از مهم‌ترین ظرفیت‌های ترانزیتی این بندر اقیانوسی ایران در منطقه است.


این بندر به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در آینده‌ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور جایگاه ویژه ای در ترانزیت کالا در کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق - غرب خواهد داشت.


بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیتی کشور با ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی در کریدور شرق - غرب نیز می تواند در زمینه ترانزیت و ترانشیب کالا به بنادرجنوبی کشورهای خلیج فارس ایفای نقش کند و با افتتاح طرح توسعه فاز اول بندر چابهار این بندر به عنوان یکی از کانون های داد و ستد و تجارت بین المللی در کشور مطرح شده است.


همچنین قرار است بندر شهید بهشتی در ۵ فاز تکمیل شود و از ظرفیت کنونی که ۸.۵ میلیون تن است را به ۸۰ تا ۸۵ میلیون تن برساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر