صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی خبر داد؛

ترامپ با برخی کشورهای عربی درباره تصمیمش حول قدس هماهنگی کرده بود

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی صهیونیستی خبر داد که رئیس جمهور آمریکا، برخی کشورهای عربی مانند عربستان را در جریان تصمیمش درباره قدس قرار داده بود.
کد خبر : 239113

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، «ایسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت «دونالد ترامپ»‌رئیس جمهور آمریکا پیش از اعلام قدس به پایتختی اسرائیل، با برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی هماهنگی کرده بود.


کاتص طی سخنرانی در کنفرانس جروزالم پست، با قدردانی از این تصمیم ترامپ، گفت دیگر کشورها نیز باید به تبعیت از آمریکا، قدس را پایتخت اسرائیل دانسته و سفارتخانه‌های خود را از تل‌آویو به قدس انتقال دهند.


به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» وی همچنین افزود: «از جامعه جهانی انتظار داریم تا تصمیم ترامپ را تایید کنند...واکنش فلسطینیان نیز رد کردن حق موجودیت اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی است.»


کاتص تاکید کرد: «به رسمیت شناخته شدن قدس به پایتختی اسرائیل توسط آمریکا و دیگر کشورها، بدان معنا خواهد بود که آنها (فلسطینیان) باید (موجودیت) اسرائیل را قبول کنند، که برای مذاکرات (سازش) ضروری است.»


وی همچنین از دیپلمات‌های حاضر در این کنفرانس خواست تا این پیغام را به کشورهایشان برسانند که «نباید اجازه دهند ایران به سلاح هسته‌ای برسد و با آن اسرائیل را تهدید کند.»


وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی طی مصاحبه با شبکه 10 تلویزیون اسرائیل نیز گفت دولت آمریکا پیش از اعلام قدس به پایتختی اسرائیل، از برخی کشورهای عربی چراغ سبز گرفته بود تا واکنش فلسطینیان را کنترل کنند.


کاتص درباره همکاری‌های مخفیانه با عربستان سعودی نیز گفت ریاض «منافع امنیتی مشترک با اسرائیل» را جهت مقابله با ایران، در نظر می‌گیرد.


ترامپ ساعات پایانی روز گذشته (چهارشنبه) ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر