صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶
با پیام معاون رئیس‌جمهور به سیمنار صنایع دستی ایران صورت گرفت؛

بررسی صنایع‌دستی ایران در میلان ایتالیا

سمینار «صنایع‌دستی ایران»، با هدف معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی ایرانی، جاذبه‌های گردشگری و مواریث فرهنگی ایران، با پیام علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در میلان ایتالیا برگزار شد.
کد خبر : 238966

به گزارش گروه فرهنگی آنا از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این مراسم که سفیر سابق ایتالیا در ایران، معاون صنایع‌دستی کشورمان، مسئولانی از سفارت‌خانه ایران در ایتالیا، رئیس نمایشگاه آرتیجیانا و جمعی از هنرمندان داخلی و خارجی و بازدید‌کنندگان کشورهای مختلف نیز حضور داشتند، ظرفیت‌‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران به حاضران معرفی شد و موسیقی سنتی ایرانی به اجرا درآمد و گوشه‌هایی از جاذبه‌های گردشگری و مواریث فرهنگی تاریخی ایران که به‌عنوان مهمان ویژه به این نمایشگاه دعوت شده است، برای حاضران در این جلسه معرفی شد.


در این مراسم بهمن نامور‌مطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سخنانی به تشریح ظرفیت‌های این هنر صنعت در ایران پرداخت و سفیر سابق ایتالیا در ایران و رئیس نمایشگاه نیز در سخنرانی‌های خود بر تقویت همکاری‌ها با ایران تأکید کردند و طرح خانه ایرانی که در این نمایشگاه عرضه شده است تشریح شد.


در پیام علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که در این مراسم قرائت شد آمده است:



«توسعه تجارت همواره از عوامل مؤثر در رشد اقتصادی کشورها محسوب می‌شود که می‌تواند علاوه بر رشد اقتصادی و مزیت صادراتی، زمینه‌های افزایش توان رقابت‌پذیری کشورها را در عرصه‌های بین‌المللی رقم زند .توجه به این اصل اساسی، فرصتی را نیز برای توسعه و ترویج محصولات صادراتی در ورود به سطح بازارهای جهانی و دستیابی به فناوری با رویکرد توسعه تجاری‌سازی فراهم می‌آورد.


جمهوری اسلامی ایران همواره بر این باور بوده که ارتباطات و همکاری‌های فرهنگی و هنری میان دو کشور علاوه برتحقق اهداف اقتصادی و موفقیت در کسب و کار، زمینه‌های مؤثر و حیاتی را برای ارتقای سطح بینش، افزایش بهره‌وری فرهنگی، حفظ اصالت فرهنگ‌ها و تحکیم ارتباطات سازنده و مطلوب دوجانبه ایجاد می‌کند.


کشور ایران با دارا بودن تاریخ چند‌هزار ساله و تنوع تولید بیش از 250 رشته صنایع‌دستی و اشتغال بیش از 358 هزار نفر در زمینه تولید و تجارت صنایع‌دستی ایرانی، به‌عنوان یکی از حافظان و پرچمداران فرهنگ‌و‌هنر در جهان محسوب می‌شود که حضور صنعتگران، هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی خود را در این رویداد بزرگ بین‌المللی و تعامل با فعالان محترم ایتالیایی و سایر کشورها ارج می‌نهد.


امروز گسترش جوامع محلی با محوریت صنایع کوچک و سبز که بهترین نمونۀ آن صنایع‌دستی است و همچنین توجه به سرمایۀ فرهنگ و سنت، جایگاهی بسیار مهم در توسعۀ پایدار یافته و می‌یابد و به‌عنوان جایگزینی مهم، نقشی بسزا در عرصۀ بین‌المللی ایفا کند. بدیهی است تعاملات فرهنگی و هنری در قالب چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند تأثیری سازنده در تقویت روابط و تعاملات میان جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا داشته باشد.


اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از ریاست محترم نمایشگاه آرتیجیانا به خاطر زحماتشان در برپایی این نمایشگاه، از کلیه هنرمندان و بازدیدکنندگان محترم ایتالیایی و سایر کشورهای مشارکت‌کننده، دعوت به عمل می‌آورم ضمن بازدید از جاذبه‌های گردشگری ایران و شهرهای تاریخی اصفهان، شیراز و یزد در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع‌دستی ایران که هر ساله در شهر تهران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با مشارکت بیش از 400 هنرمند صنایع‌دستی از سراسر ایران و همچنین کشورهای مختلف برگزار می‌شود، شرکت کنند.



در خاتمه ارائه پیشنهادات همکاری دو جانبه در زمینه توسعه اقتصاد صنایع‌دستی به شرح ذیل اعلام می‌شود: برگزاری جشنواره بین‌المللی و سمپوزیوم‌های علمی مشترک در خصوص معرفی نحوه‌های تولید و آموزش صنایع‌دستی فی مابین دو کشور، تبادل اطلاعات در زمینه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک برای مثال در خصوص ایجاد expo، گالری‌های تخصصی، حراجی و ایجاد مراکز تجاری صنایع‌دستی، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری در زمینه تولید و صادرات صنایع‌دستی برای بازاریابی و بازارشناسی و بازدید از کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی دو کشور، ایجاد تعرفه‌های ترجیهی برای کالاهای صادراتی صنایع‌دستی جهت انجام مبادلات بازرگانی میان دو کشور، برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی دو جانبه در رشته‌های مختلف چرم، شیشه و سفال و سرامیک، تبادل توسعه فناوری اطلاعات در زمینه ایجاد سایت‌های فروش الکترونیک صنایع‌دستی کشور.»


انتهای پیام/

ارسال نظر