صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مطرح کرد:

تفکر وهابیت تکفیری؛ مهم ترین مشکل جهان اسلام

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: امروز مهم‌ترین مشکل جهان اسلام تفکر وهابیت تکفیری است و استکبار جهانی به وسیله این تفکر در مدارس عملیه خود نیرو تربیت می‌کنند.
کد خبر : 238927

به خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در کمیسیون مساعی حمیده سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، یکی از وظایف مسلمانان را تلاش در جهت حل مشکلات امت اسلامی دانست و گفت: اگر مسلمانی مشکلی را ببیند ولی برای حل آن اقدام نکند مسلمان نیست.


وی افزود: امروزه امت اسلامی از میانمار گرفته تا لبنان، عراق، سوریه و... گرفتار مشکلات فراوانی هستند و ما نیز با کنفرانس بین المللی وحدت به دنبال حل این مشکلات هستیم. جمهوری اسلامی ایران ندای وحدت را بلند کرده و وحدت همانند هوا برای ما لازم است. اگر انسان اکسیژن نداشته باشد نمیتواند تنفس کند. وحدت برای جامعه اسلامی همانند اکسیژن برای بدن است.


حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان این که وحدت باید به عنوان یک جریان اسلامی مطرح شود، تصریح کرد: با وحدت میتوانیم به پیروزی در برابر مستکبران دست پیدا کنیم. وضعیت کنونی جهان اسلام مطلوب نیست چون دشمن از برخی مسلمانان برای رسیدن به طرح های تفرقه افکن خود استفاده می کند.


وی عنوان کرد: دشمن از امکانات مسلمانان برای ایجاد تفرقه استفاده میکند. باید خودمان را با چنین مسائلی درگیر کنیم و نمیتوانیم به راحتی از آن بگذریم. برای نمونه فاجعه میانمار حادثهای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. باید از افکار جمعی نخبگان و اندیشمندان اسلامی برای حل این مشکلات استفاده کنیم.


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که مردم ایران پشتیبان مردم مسلمان به ویژه بحرین هستند، اضافه کرد: ما از مشکلات پیش آمده برای مردم مسلمان به ویژه بحرین ناراحت هستیم. جهان اسلام باید ندای مظلومیت مردم مسلمان بحرین را بشنود.


وی با بیان این که باید همکاری میان مسلمانان بیشتر شود تا جلوی فتنه انگیزی دشمنان گرفته شود، عنوان کرد: تمامی گروههای تروریستی همانند داعش، بوکوحرام و القاعده توسط آمریکا و اسرائیل ایجاد شده ولی عقایدشان را از وهابیت تکفیری میگیرند.



انتهای پیام/

ارسال نظر