صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶
دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام:

پیمان‌های نظامی برای حفاظت از استعمار فرانو آمریکا در دنیا است

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام گفت: پیمان‌های نظامی مانند ناتو و سنتو برای حفاظت از استعمار فرانویی است که امریکا در جهان شکل داده است.
کد خبر : 238524


به گزارش خبرنگار آنا، محمدمهدی عبد خدایی در آیین گرامیداشت 16 آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به اشکال مختلف استعمار در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: استعمار کهن از زمان باستان وجود داشته و در این نوع استعمار خانواده‌ای، کشوری را تحت سلطه خود داشته و بر آن حکومت می کند مانند قاجاریه و رژم آل سعود که به‌صورت خانوادگی عربستان را اداره می‌کند.



وی دومین نوع استعمار را استعمار مدرن با سردمداری انگلیس عنوان کرد و افزود: در این نوع استعمار که زائده صنعت است کشوری مانند انگلیس با 15 میلیون جمعیت کشوری مانند هندوستان که هم بازار بزرگ مصرف دارد و هم مواد اولیه با 400 میلیون نفر را مستعمره خود می‌کند.


دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام تصریح کرد: در جریان جنگ جهانی دوم امریکا به‌واسطه دوری از جنگ کمترین خسارات متحمل شد و سومین نوع استعمار که امروز در جهان حاکم است و متفاوت از انواع دیگر است، استعمار فرانو را که در آن اقتصاد کشورها به امریکا وابسته می‌شود بنیاد نهاد.



وی گفت: بر اساس این نوع از استعمار امریکا اقتصاد دنیا را به خود وابسته کرده است و هر کشوری که به دنبال استقلال باشد آن را به زیر می‌کشد؛ ایران اسلامی 38 سال است که در تحریم قرار دارد ولی به لطف خدا همچنان پابرجا است.


این فعال سیاسی بیان کرد: تا زمانی که مغز دانشجویان و هویت ملی و دینی آنان حفظ شود شبیخون فرهنگی دشمن بی‌اثر خواهد بود.



وی گفت: امریکا جلاد و قاتل است و همه ثروت‌های دنیا را می‌بلعد، در قضیه برجام حقوقدانان ما برخلاف سیاسیون که می‌گویند برجام بازی برد برد است آنان بر این اعتقادند که برجام 40 به 60 بوده و منافع امریکا بیشتر تامین شده است و امروز ما شاهدیم امریکایی ها حتی به این هم راضی نیستند و همه برجام را می خواهند.


دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام تصریح کرد: فضای باز سیاسی با توسعه سیاسی کاملا متفاوت و تاکنون در هیچ برهه ای توسعه سیاسی در ایران شکل نگرفته است.



وی گفت: آنچه در غرب مشاهده می شود توسعه سیاسی است و ما شاهدیم که آنها اصلا با نظام سیاسی خود مخالفت نمی کنند بلکه مخالفت ها فقط متوجه افراد می شود ولی در ایران اسلام عده ای طوری حرکت می کنند که انگار مخالف نظام هستند.


عبدخدایی بیان کرد: تاکنون سه بار در ایران فضای باز سیاسی شکل گرفته است که اولین دوره آن مربوطه به زمان مشروطه و از سال 1278 تا 1297 و آمدن رضاخان، دوره دوم از سال 1320 تا 1332 و دوره سوم فضای باز سیاسی از سال 1358 تا 1359 است.



در ابتدی این مراسم حجت الاسلام همتی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با تشریح وضعیت جنبش دانشجویی در ایران به میهمان ویژه مراسم خیر مقدم گفت.


این مراسم با همکاری و تلاش نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، معاونت فرهنگی واحد، بسیج دانشجویی، تشکل های دانشجویی و کانون های دانشجویی برگزار شد.



تقدیر از فعالان دانشجویی از دیگر مراسم جانبی این آیین در واحد ایلام بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر