صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶
عضو شورای شهر تهران:

تنها 22 سوله مدیریت بحران در پایتخت کاربری اصلی خود را دارند/ تبدیل  سوله مدیریت بحران منطقه 4 به شهربازی

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از 102 سوله مدیریت بحران شهر تنها 22 سوله به عنوان پایگاه پشتیبانی در اختیار سازمان مربوط قرار دارد، گفت: پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران شهید آبشناسان در منطقه 4 علی‌رغم هزینه 4 میلیارد تومانی به شهربازی تبدیل شده است.
کد خبر : 238510

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر و در تذکر پیش از دستور با بیان اینکه پیش از زلزله غرب کشور و در تاریخ 14 آبان ماه در تذکری به شهرداری تهران خواستار توجه و اجرای مصوبه شورا در الزام شهرداری تهران به در اختیار قرار دادن تمامی پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شدم، اظهار کرد: مصوبه مهمی که زلزله کرمانشاه و کرمان لزوم اجرای سریع تخلیه پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران از سوی شهرداری و در اختیار قرار دادن آن به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران را بیش از پیش روشن کرده است.


وی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم متاسفم که بگویم از 102 سوله مدیریت بحران شهر تنها 22 سوله به عنوان پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در اختیار سازمان پیشگیری قرار گرفته و بقیه یا برای ورزش در اختیار سازمان ورزش است یا به عنوان فضای کسب و کار و کاربری‌های غیر مرتبط و غیر معمول که هر جایی می‌توان برایشان متصور شد مورد استفاده قرار گرفته است.


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پس از تذکر این جانب برابر گزارش رسانه‌ها تعداد 4 سوله بازپس گرفته شد، عنوان کرد: این سوله‌ها به کاربری اصلی خودشان بازگردانده شدند اما این تعداد کافی نیست و باید در اسرع وقت تمامی این پایگاه‌ها تخلیه شود. برای من جای تعجب است که با چه مجوز و منطقی پایگاه پشتیبانی و مدیران بحران شهید آبشناسان در منطقه 4 علی‌رغم هزینه 40 میلیارد ریالی به شهربازی تبدیل شده است.


فراهانی تصریح کرد: طی قراردادی به مدت 10 سال بهره‌برداری از آن به یکی از منصوبان مدیریت سابق شهر با بهایی اندک واگذار شده است.


وی با اشاره به اینکه در برخی رسانه‌ها اخباری درباره واگذاری زمین پایگاه‌های منطقه 2و منطقه 12 به پیمانکاران در برابر بدهی‌های شهرداری منتشر شده است، گفت:‌ اگر این امر واقعیت داشته باشد باید به حال تهران گریست که فضای پشتیبانی و مدیریت بحرانش را یا تغییر کاربری دادند یا محل کسب و کار کرده و فروخته‌اند.


عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور درباره لزوم تسریع تخلیه و تحویل پایگاه‌های پشتیبانی و مدیریت بحران به شهرداری تهران و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تذکر می‌دهم.


وی تاکید کرد که لازم است هر چه سریع‌تر گزارش حسن اجرای این مصوبه که برابر تبصره 3 مصوبه مقرر بود هر سه ماه یکبار ارائه شود به شورای اسلامی شهر تهران آورده شود.


فراهانی خاطر نشان کرد: امیدوارم برای نجات زندگی شهروندان در برابر بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه بیش از پیش به مساله پیشگیری، آمادگی و تامین تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز شهر توجه کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر