صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نقش بی‌بدیل شرکت‌های EMC در توسعۀ صادرات

جلسۀ بررسی راهکارهای رفع موانع توسعۀ فعالیت‌های شرکت‌های مدیریت صادرات با حضور معاون توسعه صادرات کالا و خدمات و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های EMC به همت سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
کد خبر : 238487

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در این نشست گفت: علیرغم نقش کلیدی شرکت‌های EMC در توسعۀ صادرات صنایع کوچک و متوسط، متاسفانه هنوز ساز و کارهای حقوقی لازم در تعریف و تبیین جایگاه این شرکت‌ها شکل نگرفته و به لحاظ حقوقی و قانونی فعالیت‌ این شرکت‌ها با مشکل روبروست.


معاون توسعۀ صادرات کالا و خدمات با اشاره به اینکه صنایع کوچک و متوسط زیادی در دنیا وجود دارند اما لزوماً شرکت‌های صادراتی کوچک نیستند، افزود: تجارت به عنوان یک تخصص باید مورد قبول همگان قرار گیرد و همچنانکه در بستۀ حمایتی ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور تأکید شده، شرکت‌های تخصصی صادرات باید به عنوان یک راهکار کلیدی در توسعۀ صادرات نفتی مورد توجه قرار گیرد.


مودودی در ادامه گفت: باید نقشۀ راه تقویت و توسعۀ شرکت‌های EMC به گونه‌ای طراحی و تدوین شود که بر اساس آن، شرکت‌های مدیریت صادرات نقش مؤثری در توسعۀ صنعتی، ارتقای استانداردهای تولیدی و بسته‌بندی و توسعۀ صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط ایفا کنند.


همچنین در این نشست، معاون سازمان صنایع کوچک و متوسط نیز با اشاره به حمایت‌های سازمان توسعه تجارت ایران از شکل‌گیری کنسرسیوم و خوشه‌های تولیدی، یادآور شد که شرکت‌های مدیریت صادرات باید حلقۀ پایانی این زنجیره باشند و صنایع کوچک و متوسط عضو کنسرسیوم و خوشه‌های صنعتی را همراهی کنند.


غلامرضا سلیمانی با بیان مجدد محدودیت‌های قانونی بر سر راه تقویت شرکت‌های EMC، افزود: سازمان صنایع کوچک آمادگی خود را برای حمایت از این شرکت‌ها اعلام کرده و در صدد است که با ایجاد بسترهای لازم در سطح شرکت‌های صنعتی که 82 درصد کل صنایع کوچک و متوسط را درون خود جای داده‌اند، فضای تقویت روابط شرکت‌های مدیریت صادرات با واحدهای صنعتی را فراهم کند.


گفتنی است، در این نشست، مدیران عامل برخی شرکت‌های مدیریت صادرات نیز به طرح مشکلات و انتظارات خود از سازمان‌های دولتی ذیربط به ویژه در حوزۀ اعتبارات، بانک و مالیات پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر