صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه علوم قضایی خبر داد:

احداث ساختمان جدید دانشگاه علوم قضایی در آینده‌ای نزدیک

رئیس دانشگاه علوم قضایی از دستور رئیس قوه قضاییه برای احداث این دانشگاه در مکان جدید خبر داد.
کد خبر : 238154

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد جواد شریعت باقری درباره دانشگاه علوم قضایی اظهار کرد: ‌این دانشگاه تنها دانشگاه جامع حقوقی کشور است و در همه مقاطع رشته‌های حقوق مرتبط و مورد نیاز را قوه قضائیه، سازمان بازرسی، اداره زندان‌ها و دیوان عدالت اداری دارد که بخش عمده‌ای از آن ابتکار همین دانشگاه است.


او افزود: ویژگی دیگر دانشگاه علوم قضایی آن است که دانشجویان از همان ابتدا متعهد به دستگاه قضا هستند و مراحل گزینش قضات را می‌گذرانند.


رئیس دانشگاه علوم قضایی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه از ابتدا می‌دانند در آینده قرار است در دستگاه قضا به عنوان قاضی جذب شوند، ادامه داد: این موضوع فرصت خودسازی به دانشجویان می‌دهد و آنها تمام ذهن و اندیشه خود را مصروف هدفی که می‌دانند چیست، می‌کنند.


شریعت باقری با بیان اینکه شغل قضاوت در بین مشاغل جایگاه رفیعی دارد، گفت: برنامه‌هایی طراحی شده است که دانشجویان فقط دغدغه تهذیب نفس و تحصیل علم را داشته باشند اگر شخصی تهذیب نفس و مشکل اخلاقی داشته باشد عالم بلند مرتبه‌ای هم باشد باز به مشکل برمی‌خورد.


او با اشاره به اینکه دانشگاه علوم قضایی بهترین‌های کنکور را گزینش و برای انجام قضاوت آماده می‌کند، گفت: ضعف‌ها و خللی در انجام امور از سوی دانشگاه وجود دارد و تلاش می‌کنیم به سمت وضعیت ایده‌آل برسیم اما این موضوع نباید وظیفه دانشجو برای تحصیل علم را بکاهد.


رئیس دانشگاه علوم قضایی با اشاره به حضور رئیس قوه قضاییه در این دانشگاه و دستور احداث دانشگاه علوم قضایی در مکان مناسب ادامه داد: آقای لاریجانی مکان وسیعی برای احداث این دانشگاه در نظر گرفته‌اند که با این اتفاق دانشگاه علوم قضایی قدم بزرگی برمی‌دارد. دانشجویی که در محیط فرهنگی مناسب قرار بگیرد به لحاظ اخلاقی بهتر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر