صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
نماینده مردم مراغه در مجلس:

دانشجو باید جوینده حقایق و عدالت باشد

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت دانشجو باید جوینده حقایق و عدالت باشد.
کد خبر : 238141

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی جلیلی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از فرهیختگان واحد مراغه گفت: «در چنین روزهایی بود که دانشجویان آن چیزی را که قائم بر ذهنشان بود به صورت عینی پدیدار کردند؛ یعنی حماسه‌ای به نام روز دانشجو را خلق کردند و فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند؛ آمریکایی‌هایی که به غیر از ظلم و ستم چیزی برای کشور و مردم ما به ارمغان نیاورده بودند؛ پس استنباطی که ما از دانشجو داریم این است که باید جوینده حقایق و عدالت باشد.»


جلیلی با تجلیل از مقام شامخ دانشجو و تبریک به دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل توسعه علم، فرهنگ و پژوهش و تربیت دانشجویان متعهد افزود: «نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت دانشجویان متعهد و پویا و پرسشگر ستودنی است و انتظار می‌رود این نهاد علمی و پژوهشی بیش از پیش در راستای ارتقا، توسعه، اثربخشی و حل مشکلات جامعه و مردم و تسهیل معیشت آنها، کارآفرینی و تولید علم کاربردی گام بردارد.»


وی اظهار کرد: «این دانشجویان بودند که جنایتکاران بزرگ دنیا و ستمگری آنها را از آثار و رفتارشان فهمیدند که هر لحظه قصد اختلاف افکنی دارند و فریاد زدند که ما از اختلاف بیزاریم و اینان بودند که آسیب‌های اجتماعی را طرح کردند، در دنیای علم و دانش، مفاهیم و دانه‌هایی را پروراندند که بتوانند به اهداف شومشان برسند.»


نمایده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «دانشجویانی که در دامن ائمه اطهار(ع) و ایده گرفتن از قرآن کریم رشد می‌کنند و تربیت می‌شوند، باید چنین خصلت‌هایی را داشته باشند؛ این دانشجو است که می‌تواند سیاست‌ها را ترسیم کند و همچنین در تغییر سیاست‌ها نقش داشته باشد.»


جلیلی گفت: «وقتی به پیشینه دانشجویان نگاهی می‌کنیم، می‌بینیم سقوط رضاشاه از سوی دانشجویان طراحی شده است، وقتی دادگاه سیاسیون و مبارزان شکل گرفت، نقش دانشجویان قابل توجه بود؛ همچنین اصلاحات ارضی و بالاتر از آن سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی همه اینها بر اساس تفکر و بازآرایی اطلاعات دانشجویان شکل گرفت و این دانشجویان بودند که تجربیات گذشته را بازشناسی کردند و با حضور و ایفای نقش، فرایند جنگ را به نفع میهن اسلامی رقم زدند.»


وی افزود: «دانشجو وقتی نقد می‌کند، همانند یک دوست بیرحم و تند دست دوست را در آستانه سقوط از سخره‌ها می‌گیرد؛ این دانشجویان هستند که با زبان تند و بی رحمانه، چنین فضایی را طراحی می‌کنند و رسالت دانشجو بودن هم همین است؛ دانشجو منبع آگاهی یافتن و آگاهی دادن است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر