صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

اخبار دانشگاه؛ از برگزاری جشن میلاد تا طلایی‌شدن دانشجوی سما

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم اردوی زیارتی مشهد مقدس برای دانشجویان دختر را برگزار کرد.
کد خبر : 238030

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این اردو که 5 روز و 4 شب به طول انجامید با هدف ایجاد رابطه معنوی بین دانشجویان و ائمه اطهار علیهم السلام صورت گرفت که با استقبال دانشجویان نیز مواجه شد.


در این سفر دانشجویان در برنامه های فرهنگی که در صحن های حرم مطهر برگزار میشد و همچنین برنامه تفریحی تور چالیدره و موج‌های آبی و بازدید از زندان هارونیه و آرامگاه فردوسی شرکت کردند.



برگزاری کارگاه تخصصی و کاربردی کارآموزی حسابداری


کارگاه تخصصی و کاربردی کارآموزی حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق برگزار شد.


مدیر برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق اظهار کرد: «مدیریت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با همکاری موسسه حسابداری تحلیلگران سپهر ایرانیان کارگاه تخصصی و کاربردی کارآموزی حسابداری را در 6 جلسه به شرح مطالب و سرفصل‌هایی برگزار کرد که این دوره در اوایل آذر شروع شده است و انتظار داریم باتوجه به اینکه از مدرسین باتجربه برای برگزاری این دوره ها استفاده کرده ایم دانشجویان بهترین استفاده بهینه را از این دوره ها ببرند.»


فردین افرازه یادآور شد: «برای این دوره بیش از پنجاه نفر ثبت‌نام کرده اند که در سه کلاس در ساعت های 9 الی 12، 12:30 الی 15:45 و 15:45 الی 18:45 برگزار خواهد شد.»


عنوان دوره کارآموزی حسابداری: آموزش نرم افزار هلو و سپیدار سیستم، آموزش مفاهیم حسابداری و ماهیت حسابها، آموزش اکسل در حسابداری، تحریر دفاتر روزنامه و کل، تهیه لیست حقوق و دستمزد و بیمه تأمین اجتماعی، تهیه صورتهای فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و تهیه اظهارنامه مالیاتهای مستقیم(اشخاص حقیقی و حقوقی)


مدرس این دوره سعید فروزش نژاد که علاوه بر اینکه مدیر عامل موسسه حسابداری تحلیلگران سپهر ایرانیان است عضو انجمن حسابداری و حسابرسی ایران نیز هست.


بزرگداشت 16 آذر در سما


مراسم بزرگداشت 16 آذر در سما دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر برگزار شد.


در این مراسم که به همت دفتر فرهنگ اسلامی برگزار شد مهدی اسماعیلی معاون فرهنگی و دانشجویی سما خمینی‌شهر به دانشجویان جدید خوشامد گفت و سپس برنامه‌های موسیقی، تقلید صدا و تئاتر به اجرا درآمد.


در پایان مراسم نیز با پذیرایی از دانشجویان، نفرات برتر مسابقه کتابخوانی از سوی محمدی دهنوی مدیر دفتر فرهنگ اسلامی سما خمینی شهر معرفی و به آنان جوایز نفیسی اهدا شد.


سما خمینی‌شهر با توجه به استفاده از پتانسیل آزمایشگاهی و کارگاهی و اعضای هیأت علمی از مراکز موفق استان به شمار می‌رود؛ این مرکز با 12 رشته مصوب و 1200 دانشجوی فعال در حال فعالیت است؛ تعامل و استفاده از پتانسیل دانشجویان رشته طراحی و دوخت در تهیه لباس فرم مدارس و نیز مشارکت مشتاقانه دانشجویان رشته گرافیک در زیباسازی مدارس مرکز سما خمینی‌شهر، باعث حضور فعالانه دانشجویان و استقبال آنان از چنین مراسم باشکوهی شده است.


کسب مدال طلا


شایان عفیفی دانشجوی رشته تربیت بدنی آموزشکده سما واحد میانه در مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شاهد که در شهرستان کرج در روزهای 7 و 8 آذرماه برگزار شد در وزن 77 کیلو گرم به مقام قهرمتنی نائل آمد و کشتی گیران روسیه و ترکیه در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.


این مسابقات با حضور 3 تیم داخلی و 8 تیم خارجی به مدت 2 روز در شهرستان کرج برگزار شد.


مانور امداد و نجات در ارتفاع


به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجوکانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه مانور نجات از ارتفاع ساختمان های دانشگاه برگزار کرد.


نجاتگران هلال احمر شهرستان مبارکه با همکاری اعضای کانون دانشجویی هلال احمر به مناسبت روز دانشجواقدام به برگزاری مانور نجات از ارتفاع کردند.


نیروهای متخصص امدادی در مانوار نجات از ارتفاع از دیواره­ی ساختمان دانشکده فنی، مهندسی دانشگاه با ارتفاع قریب به ۱۵متر با استفاده از تجهیزات صخره نوردی اقدام به حمل دونفره مصدوم توسط بسکت و انتقال به مرکز درمانی توسط آمبولانس کردند.


در حاشیه این مانور به صورت رایگان از دانشجویان تست قند و فشار خون گرفتند.


برگزاری اردوی زیارتی


به همت اداره دانشجویی و فرهنگی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) واحد تهران مرکزی اردوی زیارتی مشهد مقدس با حضور 77 نفر از دانشجویان خواهر مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.


از ویژه برنامه های برنامه‌های این اردو می‌توان شرکت در نماز جماعت در حرم مطهر امام رضا(ع)، قرائت زیارت عاشورا، قرائت زیارت جامعه کبیره، همخوانی زیارت امین الله، زیارت امامزادگان ناسر و یاسر و بازدید از طرقبه را نام برد.


جشن میلاد


جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این جشن با شکوه که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد، علیرضا حسنی دبیر هیأت امنا و رئیس واحد بیرجند و خراسان جنوبی به بیان برخی از ویژگی‌ها و فضایل والای رسول گرامی اسلام(ص) پرداخت.


حسنی با بیان حدیث آن حضرت که فرمودند: «کنت نبیا و آدم بین الماء و الطین» گفت: این مسأله بیانگر شأن والا و عظمت مقام آن حضرت است.


وی از حضور پرشور دانشگاهیان، مسئولان و اقشار مختلف مردم در جشن میلاد پیامبر مهربانی و رحمت قدردانی کرد.


جشن‌های ویژه مدارس


برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) در مدارس سما شیروان مدیران مدارس مجتمع سما شیروان با اعلام برنامه‌های متنوع هفته وحدت و
جشن‌های باشکوه ویژه مدارس، سخنرانی مدیر فرهنگی مرکز سما در مورد سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع)، مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت، اجرای برنامه‌ها و سرود های شاد، برپایی نمایشگاه‌های مختلف در مدارس، پذیرایی از دانش آموزان و اهدای هدیه به دانش آموزان نمازخوان و با حجاب، برترین های مسابقات قرآنی و دانش آموزان با نامهای جعفر، صادق و محمد را از ویژه برنامه‌های این جشن برشمردند.


این جشن یکی از مهمترین جشن های معنوی است که هر ساله در مدارس سما شیروان به صورت با شکوه جهت دانش آموزان و کارکنان برگزار می شود.


جشن سالروز ولادت حضرت رسول اکرم


جشن سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید محمد رشیدی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد آستارا با تبریک ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و با توجه به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان، گفت: «حفظ وحدت و همدلی در جامعه یکی از نیازهای ضروری ماست و این مهم در ایام هفته وحدت باید متبلور شود.»


وی افزود: بر اساس سفارش پیامبر اکرم(ص) که می‌‌فرمایند: «کتاب خدا و عترت(ع) نباید از هم جدا شوند»، این دو امر می‌‌توانند محور وحدت میان مسلمانان باشد.


در این مراسم از کاوه جعفری دانشجوی بسیجی واحد آستارا که در مسابقات ورلدکاپ 2017 پاورلیفتینگ به میزبانی روسیه در وزن منفی 140 کیلوگرم و در بخش‌‌های پرس سینه، دو مدال طلا کسب کرد و با عملکرد فنی خوب، به‌ عنوان بهترین وزنه‌‌بردار رده سنی جوانان انتخاب شد، قدردانی شد.


تلاوت قرآن کریم، پخش کلیب‌های گوناگون مذهبی، تئاتر کمدی و پذیرایی از شرکت‌‌کنندگان از دیگر برنامه‌‌های این مراسم بود.


برگزاری روز دانشجو


16 آذر روز دانشجو با شکوه خاصی با حضور هیات رئیسه دانشگاه، استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی برگزار شد.


دکتر اسماعیل شمس الدینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با گرامیداشت روز دانشجو و تبریک به دانشجویان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی این روز درباره اهمیت این روز و جایگاه دانشجو سخنانی بیان کرد و گفت:‌ «روز دانشجو روز تاکید بر نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور است.»


وی گفت : روز 16 آذر روز استقلال طلبی و ایستادگی نخبگان و دانشجویان عزیز در برابر استعمار و استبداد بود.


شمس الدینی با تاکید بر این موضوع که روز دانشجو روزی تاریخی برای دانشگاه و دانشجویان است به شهادت سه تن از دانشجویان در این روز و نامگذاری این روز به نام روز دانشجو اشاره و خاطرنشان کرد در ان زمان دوران تاریک و سیاهی بود و چند ماه بیشتر از کودتای 28 مرداد نگذشته بود اما آن 3 قهرمان در برابر گلوله های تفنگ استبداد ایستادند و راهی را برای جوانان ما ترسیم کردند که در نهایت به 22 بهمن 57 روز استقلال – آزادی و جمهوری اسلامی منتهی شد.


وی گفت: «هیچکس نمی‌تواند ادعا کند در هر گوشه و برهه از تاریخ انقلاب اسلامی و مبارزات ملت ایران، نقش دانشجویان کمرنگ بوده است بلکه جایگاه ویژه دانشجوی مبارزه و مومن و همیشه در صحنه ما در میان ملت عزیزمان مشهود و آشکار است.»


شمس الدینی رئیس دانشگاه با برشمردن آثار و افتخارات دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی– تشکلهای دانشجویی و دیگر گروه‌های دانشجویی در عرصه های مختلف در استان و کشور به تعدادی از دانشجویان بسیجی و دیگر گروه‌ها لوح تقدیر به رسم یادبود اهدا کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر