صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل سابق دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم:

میزان مصرف موادمخدر بین دانشجویان کمتر از تخمین‌های موجود است

مدیرکل سابق دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم تاکید کرد: بر خلاف تصوری که مصرف مواد را در سطح بالایی در قشر دانشجویان تخمین می‌زدند، این تصور نادرست بوده و میزان مصرف بسیار کمتر است.
کد خبر : 237849

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست معاونان و روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های منطقه ۲ کشور، با هدف بررسی چالش‌ها و ارتقای مشاوره دانشجویی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تشکیل شد.
حمید یعقوبی، به فعالیت‌های ۹ ساله اخیر دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و در خصوص طرح شیوع شناسی مواد توضیحاتی داد.
وی با اشاره به گزارش تحقیقات شیوع شناسی مواد در دانشگاه‌های منطقه ۲ گفت: نتایج حاصل از این تحقیق در سطح کشور امیدوار کننده و حاکی از کاهش مصرف مواد است که این دستاورد، می‌تواند موجب دلگرمی و افزایش احساس توانمندی مراکز مشاوره شود.
مدیرکل سابق دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: همچنین مهمترین دستاورد این طرح تحقیقی این است که بر خلاف تصور خود دانشجویانی که مصرف مواد را در سطح بالایی در قشر دانشجویان تخمین می‌زدند. این تصور نادرست بوده و میزان مصرف بسیار کمتر از تصور آنان است.
وی ارائه اطلاعات صحیح به جامعه را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: ارائه اطلاعات صحیح و آمار درست از تحقیقات می‌تواند در کاهش سوء مصرف مواد بسیار تاثیرگذار باشد


انتهای پیام/

ارسال نظر