صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر انجمن اسلامی پیرو خط امام دانشگاه سیستان و بلوچستان:

دانشگاه‌ها تبدیل به موسسات مالی شده‌اند/سیستان و بلوچستان تب‌دار است

دبیر انجمن اسلامی پیرو خط امام دانشگاه سیستان و بلوچستان خطاب به رییس جمهور گفت: دانشگاه‌ها تبدیل به موسسات مالی شده‌اند تا از مردمی که با مشکل عدیده اقتصادی مواجه هستند ارتزاق کنند، بی‌توجهی شما به مسائل معیشتی دانشجویان و اشتغال آنان پس از فارغ‌التحصیلی چه زمان خاتمه می‌یابد؟
کد خبر : 237614

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور حسن روحانی در دانشگاه سیستان وبلوچستان، صدرا صنعتی دبیر انجمن اسلامی پیرو خط امام این دانشگاه ضمن خیرمقدم به رئیس جمهور گفت: «آقای روحانی به اصلاح‌طلب‌ترین استان کشور خوش آمدید، هرچند جای موفق‌ترین و اصلاح‌طلب‌ترین استاندار کشور آقای اوسط هاشمی در بین ما خالی است و صد البته عرض تشکر ویژه داریم خدمت مهندس واعظی که به لطف مهندسی هوشمندانه ایشان از دیدار یاران دبستانی‌مان در این جلسه محروم ماندیم و با عنایت ایشان مجال صحبت جنبش اصیل دانشجویان سراسر کشور به ۵ دقیقه تنزل یافت.»


او در ادامه با انتقاد از عدم تحقق مطالبات دانشجویان ادامه داد: «فریاد زدیم حقوق قومیت‌ها و مذاهب، فرجامش شد نبود حتی یک وزیر اهل سنت در کابینه. فریاد زدیم دانشگاه بی‌ستاره، فرجامش شد ۲۰۰ ستاره در سپهر سیاسی دانشگاه‌های ایران. فریاد زدیم آزادی برای همگان، فرجامش شد محدودیت برای کسی که شما را تکرار کرد. فریاد زدیم رفع حصر ایران، سرانجام شد نبود اراده آوردن ولو یک کلام از حصر.»


دبیر انجمن اسلامی پیرو خط امام سیستان و بلوچستان خطاب به روحانی بیان کرد: «اگر فراموش کرده‌اید به یادتان می آوریم: اعطای مجوز اتحادیه‌های دانشجویی حق مسلم تشکل‌های دانشجویی است نه لطف و عنایت شما و بیش از این تاخیر در حل این امر را از شما پذیرا نیستیم. گمان نکنید با دادن یک اتحادیه به تشکل‌های اصلاح‌طلب که به حق هم بوده است، می‌توانید" تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد" را به فراموشی بسپارید و به گردن دولت‌های بعد بیندازید. چه زمان پاسخگویی این دغدغه‌ها هستید؟»


او افزود: «آن‌زمان که گفتید فشاری برای انتخاب وزیر بر من نیست اما گزینه بیست و یکم‌تان را معرفی کردید و هیچ اهمیتی به خواست فعالین دانشجویی و بسیاری از اساتید دانشگاه ندادید، آیا انتظار دارید دانشجویان که عمده‌ترین حامی شما بودند و همچنان نیز هستند، احساس ناامیدی و دلسردی و حتی ابزار اهل سیاست بودن نکنند؟اگر برای شما و برخی مهندسین در کابینه شما انتخابات ۱۴۰۰ کم اهمیت یا به نحو دیگری اهمیت دارد، بدانید که در ۱۴۰۰ دانشجویان باز به خاستگاه اصیل اصلاح‌طلبی رجوع خواهند کرد.»


صنعتی با انتقاد از وضعیت موجود در دانشگاه‌ها و فشارهایی که در زمان دولت روحانی بر دانشجویان وارد شده است گفت: «آقای روحانی دانشگاه امن و نه امنیتی شعار و وعده شما بود، چه شده است که هر روز شاهد دربند شدن هم قطارانمان هستیم؟ چه شده است که نهادهای امنیتی خارج از دانشگاه به وضوح در امور دانشگاه‌ها و آسایش دانشجویان دخالت می‌کنند و برای آنان خط و نشان می‌کشند؟ چه شده است که در دوران شما نیز سخن ننگین ستاره‌دار کردن دانشجویان را می شنویم؟ اگر اینگونه باشد فرق شما با فرقه زنبیلیون بست‌نشین چیست؟»


او با اشاره به حمایت‌های اقشار مختلف جامعه در زمان انتخابات از روحانی ادامه داد: «حمایت بانوان، جوانان، اقوام و مذاهب و در یک جمله حمایت اصلاح‌طلبان از شما بود. چه شده است که گامی برای رفع محدودیت‌ها بر نمی‌دارید؟ چه شده است که مولوی عبدالحمید را فراموش کرده اید و حتی زحمت دعوت از او برای یک مراسم ساده را به خود نداده‌اید و نمی‌دهید.»


دبیر انجمن اسلامی پیرو خط امام دانشگاه سیستان و بلوچستان درباره بی‌توجهی مسئولین به اشتغال‌زایی و معیشت دانشجویان وفارغ‌التحصیلان اظهار کرد: «آقای روحانی کار دانشگاه ایجاد شغل برای عده‌ای در قامت استاد و کارمند است یا اشتغال‌زایی برای جوانان کشور؟ دانشگاه‌ها تبدیل به موسسات مالی شده‌اند تا از مردمی که با مشکل عدیده اقتصادی مواجه هستند ارتزاق کنند. بی‌توجهی شما به مسائل معیشتی دانشجویان و اشتغال آنان پس از فارغ‌التحصیلی چه زمان خاتمه می‌یابد؟ سیاست های غلط درباره بومی‌گزینی است چه زمان اصلاح و رفع می‌گردد؟ آیا به کمپین‌های مطالبات دانشجویان دکتری توجهی دارید؟»


او افزود: «آقای روحانی به استانی آمده‌اید که بی‌شناسنامه‌ها، حاشیه‌نشین‌ها، کولبرها و گازوییل‌کش‌هایش همه و همه به شما رای داده‌اند. رای بالای 90 درصدی در برخی از نقاط این استان را که فراموش نکرده‌اید؟ آقای روحانی سیستان و بلوچستان تب‌دار است، چشم انتظار تدبیر جنابعالی هستیم.»


صنعتی با اشاره به شایعه استعفای معاون اول رییس جمهور گفت: «آقای روحانی اگر شما فراموش کرده‌اید ما فداکاری‌های آقای جهانگیری را در آوردگاه انتخابات یادمان نرفته است. این روزها زمزمه‌های خوبی از دولت شما به گوش نمی‌رسد واضح بگویید آنچه که در مورد جهانگیری گفته می‌شود صحت دارد؟ به خودتان بیایید! چرا باید شایعه استعفای ایشان را بشنویم؟ آیا همین تزلزل در کابینه نیست که باعث شده است صداهای چندگانه از دولت شما برون آید؟ در مساله زلزله ی کرمانشاه صحبت ها و تکذیب های آقای نوبخت یادمان نرفته است. در همین ایام توهین‌ها به معاون اول را یادمان نرفته است و از آن مهمتر کم اهمیت دانستن جایگاه اصلاح طلبان توسط مهندس واعظی را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر