صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
واکنش‌ توییتری دانشجویان به حاشیه‌های مراسم 16 آذر با حضور رئیس‌جمهور

اعتراض به مهندسی سخنرانان مراسم روز دانشجو و دیوارکشی دانشگاه سیستان و بلوچستان

کمتر از سه ساعت تا سخنرانی رئیس‌جمهور در سالن فرودسی دانشگاه سیستان و بلوچستان باقی مانده اما نحوه انتخاب سخنرانان دانشجو و نمایندگان تشکل‌ها، تعداد دانشجویان شرکت کننده در مراسم و جو امنیتی دانشگاه مورد نقد کاربران توییتر و فعالین دانشجو قرار گرفته است.
کد خبر : 237316

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسن روحانی امروز در اولین سفر استانی دولت دوازدهم به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و قرار است پیش از فرا رسیدن روز دانشجو، در جمع دانشجویان دانشگاه سیستان‌ و بلوچستان سخن بگوید.


براساس برنامه هر ساله گرامیداشت روز دانشجو، رئیس جمهور در یکی از دانشگاه‌های کشور حاضر شده و پس از استماع نظرات نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی در این مراسم، سخنرانی می‌کند.


حواشی مراسم امسال روز دانشجو، مورد نقد و بررسی کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. در این زمینه هشتک‌های #روز_دانشجو و #دیوارکشی_دانشگاه در توئیتر در میان دانشجویان بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.


محمد امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع کشور در پیامی نوشت: «هرکجا خواستی برو دانشجوی انقلابی همه جا پیدا میشود. تالار دانشگاه تهران،ویرانه های کرمانشاه،مرزهای غربی یا حتی زاهدان»



محمدرضا گلرومفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در اکانت توییتری خود نوشت: «نه به اتحادیه های دانشجویی فرصت سخنرانی مقابل رییس جمهور را دادند نه به تشکل های عضو این اتحادیه ها در دانشگاه س.ب»


مجتبی بختیاری دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در واکنش به انتخاب دانشگاه سیستان بلوچستان گفت: «خدارو شکر که روز دانشجو باعث شد روحانی حداقل برای یکبار هم که شده محرومیت سیستان را از نزدیک ببیند» وی در توییتی دیگر در واکنش به عدم حضور نمایندگان منتقد دانشجو نوشت: «انتخابات تمام شد. تا 4سال دیگر دانشگاه و دانشجو دیگر مهم نیست»


میکاییل دیانی از فعالین دانشجویی سابق نیز نوشته است: «جناب روحانی سالی یک بار میومد بی رودربایستی صحبت دانشجویان رو میشنید، امسال همین یکبار هم از نماینده تشکل های دانشجویی دریغ کرد! آقای روحانی دیوارکشی دانشگاه با حکم امام منسوخ شده ها!!!!»


همچنین در توئیتی دیگر امیر حسن‌شاهی نوشته است: «در دانشگاه سیستان و بلوچستان اجازه سخنرانی به هیچ تشکل دانشجویی داده نشده، در دانشگاه تهران هم اوایل مهرماه همچین اتفاقی افتاد. مثل اینکه متکم وحده بودن به آقای رئیس‌جمهور چسبیده است.»



یکی از فعالین دانشجویی در توئیتی آورده است: «حسن روحانی امروز در دانشگاه سیستان و بلوچستان در حالی به مناسبت روز دانشجو به سخنرانی می‌پردازد که از هیچکدام از نمایندگان تشکل‌های انقلابی و منتقد دولت دعوتی برای سخنرانی مقابل رئیس جمهور نشده است.»



غیر از اعتراض دانشجویان به انتخاب سخنرانان در مقابل رئیس‌جمهوری، فضای امنیتی دانشگاه سیستان و بلوچستان هم مورد نقد دانشجویان قرار گرفته است.در این باره کاربری به نام مهدی ابراهیمی نوشته است: «آنچنان فضای دانشگاه سیستان و بلوچستان امنیتی شده هر کی ندونه فک میکنه اینجا تگزاسه...»



کاربری به نام گلادیاتور نیز در توئیت خود آورده است: «من اینها را می‌شناسم، اینا می‌خواهد پیاده‌روها را دیوار بکشند! (لوله‌ها برمیدارد و پیاده‌روهای دانشگاه سیستان و بلوچستان را دیوار می‌کشد).»



یکی دیگر از فعالین دانشجویی با نام محمدرضا نوشته است: «آقای رئیس‌جمهور ما توقعی جزاین از سما داشتیم. شما که مخالف بستن دهان منتقدین بودید! ظاهرا فقط این شعارها فقط تا شب بعد از اعلام نتایج ریاست جمهوری اعتبار دارد. لااقل چهارتا دانشجو که به شما رای دادن رو می‌گذاشتید بیایند و شما رو از نزدیک ببینه.»



علیرضا فیروزی دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز نوشته است «به نام روز دانشجو میان خود و منتقدین دیوار می‌کشند و در تریبون دادن به دانشجویان سلیقه‌ای عمل می‌کنند تا صدا مخالف را نشنوند.»




صادق فتحی‌نیا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان نوشته است: «آقای روحانی شما که می‌گویید در مورد آزادی دانشگاه و امنیت دانشجویان با هیچ کس معامله نخواهم کرد چرا باید در سال اول دولت دوازدهم برای سخنرانی در مراسم روز دانشجو، سخنرانان محدود شوند به قشرخاصی و دانشگاه دیوارکشی شود؟؟» فتح نیا در توییت دیگر خود نوشته است: «تا چند روز پیش میگفتند شما جلوی رییس جمهور تریبون ندارید الان که چند ساعت تا رسیدن رییس جمهور به دانشگاه هست میگوین به یکی از شمااجازه ی سخنرانی میدهیم ولی باید پیرو گفتمان اصول گرایی صحبت کنید!!!! ما پیرو خط ولایت هستیم نه اصولگرا نه اصلاح طلب»




مهدی طرفی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در توئیتش آورده است: «امروز در سیستان دوباره‌روحانی تَکرار کرد حماسه زنده باد مخالف من را. پ.ن: امروز در ویژه برنامه روز دانشجو در سیستان و بلوچستان به نمایندگان تشکل‌های انقلابی اجازه صحبت در حضور رئیس جمهور داده نشد.»


امید نیکو یکی دیگر از فعالین دانشجویی در توییت خود آورده است: «طرف حتی حاضر نیست اتحادیه‌های دانشجویی جلوش صحبت کنن بعد ادعای نقدپذیر بودن هم داره! مراسم ۱۶ آذر فرمایشی یعنی مهمونای غیردانشجو تو سالن چندبرابر دانشجوها هستن ! دیوارکشی دانشگاه هم انجام شده مبادا دانشجویی از دور هم حضرتشان را مشاهده بفرمایند!»


همچنین علی یعقوبی نوشته است: «روز دانشجو به جای تهران میرن سیستان و بلوچستان، به جای ۱۳ نفر فقط به ۴ نفر اجازه صحبت میدن، به جای منتقدا فقط موافقا رو میپذیرن. همین جمله کافیست تا دانشجو ها بدونن چقدر پتانسیل و توانایی دارن اما چه فایده که ازش استفاده نمی‌کنن.»


کاربر دیگر با نام محمد کیالی نیز توئیت کرده است: «روحانی در روز دانشجو ۹۵: زیبایی دانشگاه به زبان باز و گویا و زبان نقاد است. جناب روحانی شما عوض شدید یا این حرف ها را بخاطر انتخابات زدید؟؟»



صبرا یکی دیگری از کابران توییتر در پیامی نوشته است: «آزادی بیان در دولت روحانی فقط اونجاش که مهمون دعوت میشه برای همایش ولی رئیس دانشگاه اجازه ورود مهمان و برگزاری نمیده، توی کلاس اساتید در دفاع دولت صحبت کنند مشکلی نیست ؛ اما مخالف باشی تذکر دریافت خواهی کرد.»


همچنین امیرحسین اسماعیلی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجوبان دانشگاه خوارزمی در توئیتش آورده است: «دکترروحانی: نقد مخصوصا باید در دانشگاه‌ها آزاد باشد. پ.ن: غیبت نماینده اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در مراسم روز دانشجو»


کاربر دیگری به نام علی اخبار توئیت کرده «در آستانه روز دانشجو بزرگترین مهندسی قرن اتفاق افتاد روحانی روز دانشجو در یک سالن ۱۰۰۰ نفری هستش و برخلاف سالهای قبل تنها ۳ نفر از دانشجویان صحبت می‌کنند.» و کاربری با نام من یک دانشجو نظرش را اینگونه نوشته است: «دانشگاه‌ سیستان بلوچستان برای استقبال از روحانی" پادگان " شده است.»


همچنین پرهام دقباییان آورده است: «آقای روحانی، اگر به خاطر ترس از حرف‌های دانشجویان دانشگاه‌های تهران، سخنرانی روز دانشجو رو به جای دیگه‌ای منتقل کردید قابل درکه. اما عدم حضور نمایندگان تشکل‌ها در سخنرانی عین نفس دیکتاتوری‌ست.»


با وجود این اعتراضات، باید دید سخنرانی امروز رئیس جمهور در دانشگاه دانشگاه سیستان و بلوچستان تا چه حد تحت تاثیر این حواشی قرار می‌گیرد و از مراسم گرامیداشت روز دانشجو 96 چه خاطره در دانشجویان به یاگاری خواهد ماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر