صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
وزیر آموزش و پرورش در همایش «ایست، آب نیست»:

فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف آب نیازمند تغییر نگرش است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این وزارتخانه یک شبکه طبیعی بین خانواده‌ها و جامعه است گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی کشور نیازمند فرصت و همکاری سایر سازمان‌ها است.
کد خبر : 2371

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش «ایست، آب نیست» که امروز به مناسبت پرسش مهر رئیس جمهور برگزار شده بود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش کارکردهای متعددی در زمینه تعلیم و تربیت در دنیا دارد گفت: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی و در عین حال انتقال فرهنگ گذشتگان به آیندگان است.


وی افزود: ما در نظر داریم مجموعه‌ای از آداب، رسوم، عادات را از گذشتگان به آیندگان منتقل کنیم تا به موازات فرهنگ سازی بتوانیم رفتارسازی نیز انجام دهیم.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای نهادینه شدن یک رفتار در جامعه و دانش آموزان باید چند گام برداشته شود بیان کرد: گام اول تغییر در دانش است دانش آموزان و اولیای آن‌ها و به طور کلی جامعه باید در دانش خود پویایی ایجاد کنند. دانش ما باید نسبت به موضوعات تغییر کند تا به یک حد مطلوب برسیم البته تغییر دانش در عین لازم الاجرا بودن کافی نیست و این موضوع باید به یک نگرش تبدیل شود. فرد باید قلبا و ذهنا بپذیرد که باید در مصرف آب صرفه جویی کند.


فانی ادامه داد: گام‌های بعدی تغییر در رفتار خویش و همین طور تغییر در رفتار روحی جامعه است و آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت می‌تواند بحث فرهنگ سازی و همین طور رفتارسازی را دنبال کند.


وی با اشاره به پرسش مهر ۱۵ که توسط رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی ۹۳-۹۴ ارائه شد اظهار کرد: ایشان از دانش آموزان خواست بگویند و بنویسند چگونه می‌توان از آب این سرمایه گرانبها به صورت بهینه استفاده کرد؟ و آموزش و پرورش تلاش کرد این سوال را به داخل مدرسه بیاورد و از داخل مدرسه به خانه‌های دانش آموزان هدایت کند و به طور حتم هیچ شبکه ارتباطی طویل‌تر از آموزش و پرورش نیست.


فانی تاکید کرد: وقتی یک خانواده به این سوال پاسخ دهد به طور حتم نگرش و تصورش تا حدودی در خصوص مصرف آب تغییر می‌کند.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در پرسش مهر ۱۵ هم دانش آموزان و فرهنگیان خوش درخشیدند و هم اینکه اولیا نشان دادند همگام با جامعه هستند.


وی تاکید کرد: وزارت نیرو اگر محتواهای لازم را در اختیار ما قرار دهد ما می‌توانیم از طریق شبکه وسیع آموزش و پرورش این محتوا‌ها را به خانواده‌ها انتقال دهیم.


فانی با اشاره به تشکیل یک کمیته علمی بین سازمان محیط زیست، وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در نظر داریم با همکاری این سازمان‌ها در دبیرخانه پرسش مهر کمیته‌ای را تشکیل دهیم که این جریان نه تنها امسال بلکه در سال‌های آینده بتواند ادامه پیدا کند زیرا این موضوع نیازمند یک کار مستمر است تا بتواند به یک فرهنگ تبدیل شود.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه «ایست، آب نیست» در تمامی استان‌ها و در بیش از ۵۵ هزار مدرسه کشور برگزار شد و ما امیدواریم نتیجه این کار استفاده بهینه از منابع آبی کشور باشد که خداوند در اختیار ما قرار داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر