صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶
امیر قلعه نویی:

عوض سازندگی در فوتبال مشغول سندسازی هستیم

امیرقلعه نویی سرمربی تیم ذوب آهن گفت: چند‌ین سال است که مطالبات و بدهی‌ها را ندادیم و دائما در حال سندسازی هستیم، وقتی دائم مشغول این کارها هستیم طبیعی است که دیگر به فکر سازندگی نیستیم .
کد خبر : 237086

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، امیرقلعه نویی سرمربی تیم ذوب‌آهن با کارنامه درخشان در رقابت‌های لیگ برتر و قهرمانی‌های متعدد همراه تیم‌های مانند استقلال تهران و ذوب آهن بسیار امیدوار است که بازهم امسال بتواند همراه سبزپوشان اصفهانی کارنامه قابل قبول داشته باشد هر چند که تیمش در این مدتی که از رقابت های لیگ برتر می گذرد عملکرد قابل قبولی نداشته و هفته گذشته هم مقابل تیم فولاد خوزستان نتیجه را واگذار کرد اما این مربی باتجربه بسیار امیدوار است که ذوب آهن در هفته های آتی عملکرد بهتری خواهد داشت. در ادامه گفت و گو قلعه نویی با خبرنگار ورزشی آنا را بخوانید:


وی در ابتدا به شرایط ذوب‌آهن در آستانه بازی با پرسپولیس اشاره کرد و گفت: «اولا امیدوارم که شاهد یک بازی خوب از هر دو تیم باشیم. در حال حاضر پرسپولیس در یکی از بهترین شرایط خود به سر می‌برد؛‌ درست بر عکس ما که در این مدت نتوانستیم از توانایی‌های خودمان به نحو احسن استفاده کنیم و در این مدت نتایج تیم آنطور که ما انتظار داشتیم به دست نیامد در هر حال امیدوارم مقابل پرسپولیس یک بازی حساب شده ارائه دهیم و به اصفهان برگردیم. البته با اینکه نتایج ما در این مدت آنطور که می‌خواستیم پیش نرفت اما جای امیدواری است که هواداران تیم همچنان ما را حمایت می‌کنند و همین موضوع قوت قلب بازیکنان و کادرفنی است. تیم ما این توانایی را دارد که روزهای خوب خود را رقم بزند، اما متاسفانه یکی -دو ماه است بعضی از بازیکنان ما دچارمشکل دوگانگی فکری شده اند. آن تمرکز لازم را نداریم و کیفیت بازی شان پایین آمده است که امیدوارم در ادامه بهتر شوند.»


برای نیم فصل برنامه داریم
سرمربی تیم ذوب آهن درباره اینکه آیا برای نیم‌فصل برنامه‌های ویژه ای دارند تاکید کرد: «طعبیتا ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. باید ببینیم خروجی تیممان چه کسانی هستند و بعد براساس آن بازیکن جذب کنیم تا بتوانیم در نیم‌فصل دوم شرایطی بهتری داشته باشیم و در 9 بازی که در خانه خودمان پیش رو داریم امتیازات لازم را جمع آوری کنیم.»


جای بازیکنان ما در بین بهترین های آسیا خالی است
این مربی باسابقه فوتبال کشورمان در خصوص انتخاب برترین های آسیا و انتخاب خرببین سوریه ای به عنوان برترین بازیکن آسیا و همچنین عدم انتخاب بازیکنی از کشورمان در این مراسم گفت:‌ «چندین سال که در بهترین های آسیا جای بازیکنان ایران خالی است، ما باید یک برنامه ریزی خوبی داشته باشیم تا فوتبال ایران به دوران طلایی که در گذشته داشتیم برگردد. در گذشته بازیکنانی همچون علی دایی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا، مهدی پاشازاده، هادی عقیلی جزو برترین‌ها آسیا بودند ولی الان دیگر بازیکنان ما مانند گذشته جزو بهترین‌ها نیستند و این موضوع هم به رفتارهای خودمان برمی گردد.»


به جای سازندگی فوتبال مشغول سندسازی هستیم


قلعه نویی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «‌شما همین بحث AFC در مورد بدهی باشگاه‌ها را ببینید. ما چند سال است که دروغ گفته‌ایم؟! چند‌ین سال است که مطالبات و بدهی ها را ندادیم و دائما در حال سند سازی هستیم. آخر یک جا این کارها ما را به دردسر می اندازد. وقتی دائم مشغول این کارها هستیم طبیعی است که دیگر به فکر سازندگی نیستیم و فوتبالمان به این روز می افتد.»


در حق باشگاه‌های ایران احجاف شده است


وی در پایان گفت: «‌البته فوتبال ما موفقیت‌های زیادی هم داشته و نباید آنها را نادیده بگیریم. در حال حاضر 5 رده تیم‌های ملی به جام جهانی صعود کردند و به قول معروف 5 ستاره شدند و همین موفقیت بزرگی است اما به نظرم در مجموع در حق باشگاه‌ها احجاف شده است.‌شما تقویم داخلی مسابقات را ببینید؟ مربیان چه عذابی می‌کشند.‌تیم‌های بزرگ را ببینید،شان تیم‌های پایه کجاست؟ تیم‌های امیدشان در آسیا ویژن شرکت می‌کنند و این ها همه درد است و نباید به راحتی از آنها گذشت.‌ما امیدوارم شرایطی به وجود بیاید که وجهه بین المللی فوتبال ایران هم از نظر فنی و هم مسائل دیگر دوباره به دست بیاید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر