صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶
رییس دانشگاه تهران:

رسالت دانشگاه‌ها ارتقا فرهنگ جامعه است

اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران با معرفی برگزیدگان و با حضور رییس و معاون فرهنگی این دانشگاه چهارشنبه 8 آذر، در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، برگزار شد.
کد خبر : 236829

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران با اشاره به نقش فرهنگ در دانشگاه و جامعه، گفت: «با توجه به اهمیت مساله فرهنگ در جامعه، دانشگاه تهران همیشه در جهت ارتقا فرهنگی حرکت می‌کند زیرا ارتقا فرهنگ جامعه در گرو عملکرد دانشگاه‌ها است.»


رئیس دانشگاه تهران در ادامه افزود: «جشنواره فرهنگ،رویداد مهمی بود که با حضور فعال دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد. این رویدادهای جمعی نشان از عملکرد دانشگاه تهران دارد که همیشه در چنین رخدادهایی حضور پررنگی داشته است.»


او درباره اهمیت فرهنگ، افزود: «فرهنگ خمیرمایه هر دستاورد در جامعه است و نقش تعیین کننده در جامعه برعهده دارد. البته تعریف از فرهنگ زیاد است و به عقیده صاحب‌نظران هیچ کدام از آنها جامع و مانع نیست. فرهنگ دربرگیرنده همه وجوهات زندگی ما است. حتی وقتی به فرد یا جامعه‌ای بی‌فرهنگ می‌گوییم اشاره درستی نکرده‌ایم.»


نیلی احمدآبادی گفت: «نباید بین فرهنگ، آموزش و پژوهش در دانشگاه مرزبندی باشد همه این‌ها باید در کنار هم باشند و کسی هم که در این دانشگاه تحصیل می‌کند باید در همه زمینه‌ها سرآمد باشد. هر اقدامی که انجام می‌دهیم نشات گرفته از فرهنگ است، امروز دنیا تا حد زیادی به برداشت از فرهنگ رسیده است. جامعه اهل فرهنگ و تمدن جامعه با فرهنگ نام می‌گیرد و محور تمام این فرهنگ‌ها در دانشگاه شکل می‌گیرد. نباید مرزی میان فرهنگ و تحصیل در دانشگاه وجود داشته باشد.»


رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر نقش دانشجویان در پیشبرد فرهنگ، اظهار کرد: «دانشجویان با توجه به شرایط سنی در شکل‌گیری فرهنگ نقش موثری دارند. رسالت دانشگاه ارتقا فرهنگ جامعه و فرهنگ عمومی است و اگر دانشگاه را فرهنگ‌ساز بدانیم حرف اشتباهی نزده‌ایم. دانشگاه تهران به دلیل قدرت اثربخشی می‌تواند با ارتقا فرهنگ تاثیر گسترده‌ای در جامعه بگذارد و تا به امروز این رسالت را انجام داده است.»


او افزود: «توجه به نیاز دانشجویان در حوزه فرهنگ باید اولویت باشد و این به معنای عدم توجه به حوزه فرهنگ و نیاز فرهنگی کارکنان و اعضای هیات علمی و در مجموع کل دانشگاه نیست. همه حوزه ها باید مورد توجه قرار بگیرند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر