صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۰۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد:

برای پویایی یک دانشگاه در ایران ۵۰سال زمان نیاز است

رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رشد سه برابری دانشگاه‌های کشور در ۸سال، تاکید کرد که ۵۰سال زمان لازم است تا یک دانشگاه در ایران به پویایی برسد.
کد خبر : 236800

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم در جمع اعضای هیأت رئیسه و رؤسای دانشکده‌‌های دانشگاه گلستان گفت: رشد کمّی، بدون مطالعه و بی‌رویه دانشگاه‌های کشور که در سال‌های قبل از ۱۳۹۲ اتفاق افتاد؛ نظام آموزشی کشور را دچار مشکلات متعدد و جدی کرده است که برای اصلاح این روند و برگرداندن قطار آموزش عالی کشور به ریل اصلی آن به تلاش زیاد و برنامه‌ریزی صحیح نیازمندیم.
رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه مرکزی وزارت علوم تاکید کرد: برای توسعه صحیح آموزش عالی باید همه ما منافع ملی را بر منافع منطقه‌ای، محلی و دانشگاهی ترجیح بدهیم.
باقری افزود: افزایش بی‌رویه تعداد دانشگاه‌های کشور از ۶۵ به ۱۵۰ دانشگاه در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ باعث شده است که منابع محدود مالی وزارت علوم بین تعداد بیشتری از دانشگاه‌ها توزیع شود.


او گفت: کاهش تخصیص سرانه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باعث افت کیفی دانشگاه‌ها در دوره‌های تحصیلی بخصوص تحصیلات تکمیلی می‌شود.
باقری با اشاره به اینکه مدت زمان لازم برای اینکه یک دانشگاه در کشورمان به پویایی و شکوفایی برسد؛ ۵۰ سال است، گفت: امیدواریم با تلاش و همت استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه گلستان شاهد پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر این دانشگاه در آینده باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر